Układ hamulcowy
: Mimo stworzenia twardego i szybkiego stwora ulicznego ktoś zapomniał wzmocnić hamulce. Gdy przesiadam się do Yarisa z innych samochodów muszę pamiętać o słabych hamulcach.
5,0
Całokształt
Wrażenia z jazdy sprawiają, że jest warty uwagi. Nazywamy go małym jaguarem - na prawdę nie bez podstawy. Samochód ma silnik nie do zdarcia, uwielbiający obroty w okolicach 5 tyś. Jego waga 900kg - sprawia, że 106 KM starcza, aż nadto by zasmrodzić nie jedno coupe i to tak, że ludzie na światłach chcą się dowiedzieć co mam pod maską bo to nie możliwe. Civic, prelude, colt, golf itp wieśniaki odpadają :P nawet bez specjalnych starań. Czasami w mieście ludzie zajeżdżają mi drogę wyjeżdżając przed maskę. Widzą yarisa i nie doceniają po prostu. Nie daj Pambu, żeby wyprzedzić bmw czy merca - tak siada na ambicji...
Wrażenia
5,0
Silnik
Niezwykle elastyczny, rasowy dźwięk ;] - dzięki małej masie, względnie wysokiemu momentowi i mocy silnika jest na prawdę niezwykłym autem.
4,0
Skrzynia biegów
Krótki skok drążka - pozwala szybko zmieniać biegi. Długie przełożenia - samochód stworzony do przyśpieszania.
Niestety czasami bieg nie wchodzi - w serwisie nie widzą problemu. Nie wiem czy to kwestia sprzęgła, czy biegów. Czasami się zdarza - nic wielkiego.
5,0
Układ jezdny
Nie ma takiego zakrętu, którego nie zaliczamy razem. Różnica między 80, 130, 180 nie ma - trzyma się jakby miał pazury. Żadnych wstrząsów! Oczywiście utwardzone podwozie daje się we znaki na kiepskich drogach - na szczęście jest ich coraz mniej.
Komfort
5,0
Widoczność
Samochód pierwotnie stworzony dla kobiet. Dzięki temu mamy krótką maskę, koła maksymalnie na zewnętrznych \"rogach\" auta i lusterka o rozmiarach przekraczających autobusowe :D. Powiedziałbym widoczność maksymalna.
4,0
Ergonomia
Patrz wyżej. Mamy mnóstwo półek, schowków itp. Wszystko jest pod ręką, nie za skomplikowane i proste. Niestety materiały są raczej marnej jakości w sensie optycznym, w praktyce są trwałe i proste w czyszczeniu, a więc utrzymanie porządku jest na prawdę proste. Osoby wysokie będą miały problem z ustawieniem fotela - raczej dla pań, ale nic wielkiego.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W ziemie 2009/10 przy ogromnych mrozach zamarza wilgoć w środku! Ale zdarzyło się to tylko kilka razy - nad Wisłą. Nagrzewa i mrozi szybko - mała kubatura auta ułatwia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
\"Wisząca konsola\", przestrzeń między fotelami - wszystko to daje na prawdę dużo miejsca w środku. Jestem wysokim i ekhem... obszernym gościem a wygodnie pokonuję setki kilometrów.
2,0
Wyciszenie
Mam wrażenie, że zrobili to specjalnie - bardzo szumi. Duże szyby, szum, sztywne zawieszenie - sprawia wrażenie, że jadąc 80 jedziemy 140.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Strasznie trudno utrzymać samochód na niskim spalaniu. Czułość pedału gazu jest niesamowita. Wóz sam chce jechać do przodu. Trudno nie jechać nim żwawo.
3,0
Stosunek jakość/cena
Z powodu wielkiego popytu na używane Yarisy - bez wątpienia miejskie stwory - dobrze trzyma cenę. Ale powiedzmy szczerze - za połowę ceny dostaniemy więcej samochodu gdzie indziej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciągłe problemy z wycieraczką z tyłu. Nic nie pomaga. Od odkręcenia do odpadnięcia!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic... po prostu nic...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 16V 106KM 78kW
[l/100km]