polecam ten samochód, potrafi dać dużo radości z jazdy, nigdy mnie nie zawiódł, do tego potrafi być ekonomiczny
Wrażenia
5,0
Silnik
rewelacja, bardzo dynamiczny i mimo wszystko dość elastyczny, praca bardzo "sportowa" choć głośna jak na smochód miejski (mi to akurat odpowiada)
3,0
Skrzynia biegów
po hamulcach najgorsza rzecz w aucie, ciężko chodzi (1,2,R), wydłużona do granic możliwości (max prędkości na poszczególnych biegach na 1 - 56km/h; na 2 - 106 km/h na trójce 156 km/h) chyba ze względu na bezpieczeństwo bo skutecznie pogarsza i tak bardzo dobre przyspieszenie, niestety 4 i 5 jest za to bardzo krótka bo na piatce przy 100km/h jest prawie 3000 obrotów a to powoduje że przy większych prędkościach szybko ubywa benzyny, jedyny plus - wygoda przy wyprzedzaniu, na trójce swobodnie zrobimy to od 50 km/h do 150 nie zmieniając biegu
4,0
Układ jezdny
wszystko byłoby doskonałe gdyby nie hamulce, które po dwóch mocniejszych depnięciach palą się, przy szybkiej jeździe klocki nie dotrwają 30 tys. km, zawieszenie - według mnie powinien być nieco niżej, co zresztą sam zmodyfikowałem montując sprężyny -40mm, po tym zabiegu + 16 calowe koła z oponami o profilu 45 spowodowało że mało ktory samochód da radę na zakręcie Yarisowi, pod tym wzgledem wręcz łamie zasady fizyki ;), amortyzatory o dziwo przeżyły pomimo iż na sprężynach sportowych przejechałem już 50 tys kkm, wygląda na to że przy seryjnym zawieszeniu amortyzatory powinny długo wytrzymać
Komfort
4,0
Widoczność
ogólnie dobrze, nie wiem czemu ale zawsze mam problemy z parkowaniem tyłem :)
4,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu tak jak być powinno, jedyny drażniący mankament to mechanizm składania fotela (wersja 3D przed FL)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
nie wiem jak to zrobili ale auto niesamowicie szybko się grzeje, z zaparowanymi szybami nigdy nie miałem problemu nawet gdy w aucie siedziało pięć osób a na dworze padało, ponoć w niemczech robili test na wentylację i Yaris pokonał wszystkich konkurentów z bardzo dużą przewagą
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na takie małe auto to rewelacja, z przodu miejsca jak w aucie z segmentu C, swobodnie podróżują nim 4 dorosłe osoby
3,0
Wyciszenie
silnik jest dość głośny, mi to nie przeszkadza ale osobom które jeżdżą w długie trasy odradzam 1.3, pow. 100 km/h robi się nieznośnie w aucie, pod tym względem o niebo lepiej jest w 1.0, każdy Yaris ma wadę i przy prędkości ok.140 km/h świszczy powietrze
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przy odpowiednim traktowaniu potrafi być bardzo ekonomiczny, w mieście trzeba się liczyć ze spalanie w granicach 7-7,3 l/100km, przy zamykaniu licznika (199 km/h) odradzam patrzenia na chwilowe spalanie bo oscyluje w granicach 20 litrów, przy jeździe w trasie z V=120 km/h spali ok 6 litrów, wniosek jest taki że niestety nie da nim się szybko i ekonomicznie poruszać
4,0
Stosunek jakość/cena
mój Yaris to Luna Hit 3D, kosztował 37.600 zł + lakier metalik 1.400 zł, trochę ubogo bo jedynie co miał ponad standart to radio z RDS, poduszka pasażera i skórzana kierownica (m.in. bez ABS i elektryki), wtedy wydawało mi się barzo drogo ale teraz powiem że było warto, dwa lata bezawaryjnej jazdy do tego skok cen nowych Yarisów spowodował że mój egzemlarz wart jest obecnie ponad 30.000 tys zł więc minimalny spadek wartości po dwóch latach użytkowania
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
pedantom może sprawić trochę przykrości bo jest pare przypadłości które mogą denerwować (np. trzeszczące plastiki, stukająca klapa, skrzypiąca kanapa czy pedał sprzęgła, dzwoniące klocki hamulcowe) ale zawsze wszystko działa
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
70 tys km przejechanych po różnych drogach (tylko polskich), w różnych warunkach, auto nie było oszczędzane i.... nic, zero usterek, jestem pod wielkim wrażeniem
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 86KM 63kW
[l/100km]