To dobre auto. Niezawodne, proste. Sprawnie jedzie i mało pali. Dostateczna ilość miejsca w środku sprawia, że można nawet wybrać się na rodzinną wycieczkę. Mały bagażnik.
Wrażenia
5,0
Silnik
Motor jest super. Jest żywy i dopóki nie włączy się klimy zbiera się całkiem sprawnie. Przy tym przebiegu zużywa około 0,5 l oleju (syntetyk) na 15 000 km. Silnik, układ chłodzenia, wydechowy, przekładnia suche, szczelne.
4,0
Skrzynia biegów
Działa sprawnie, nie jest to może jednak najwyższa kultura pracy w zakresie zmiany przełożeń.
4,0
Układ jezdny
Mocno przechyla się na boki przy ostrej jeździe. Nie wywołało to jednak nigdy uczucia zagrożenia.
Komfort
5,0
Widoczność
Wysokie auto, mocno przeszklone - nie mam uwag.
4,0
Ergonomia
To prosty pojazd. Wszystko jest na swoim miejscu - za dużo tego nie ma. Śmieszna sprawa, ale osłona przeciwsłoneczna pasażera przy opuszczaniu zahacza o moje ustawienie lusterka. Licznik na środku ma zaletę - mogę sobie dowolnie ustawić kierownicę a i tak widzę cały licznik! To dobry pomysł.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie paruje, dobrze grzeje i chłodzi. Czego więcej trzeba? Kiedyś jeździłem Polonezem i 126p ...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca pełno - pewnie dlatego, że tam w środku nic nie ma. 2 krzesła i ławka z tyłu. Żadnych tuneli, podłokietników itp.
3,0
Wyciszenie
Auto jest głośne. Słychać silnik i szum wiatru przy większej (powyżej 100 km/h) prędkości. Słuchanie słabej jakości seryjnego radia, to poza miastem, przy szybszej jeździe porażka.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto pali między 5,8 a 6,1 litra beny. Jeżdżę do 130 km/h z małymi odpałami. Głównie poza miastem. Części nie są drogie, sporo zamienników (reflektory THX, tarcze, klocki...). Naprawy przeprowadzam w miarę możliwości sam. Ubezpieczenie w DE (Teilcasco) to około 400 Euro / rok.
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest drogie w zakupie. Taniej można kupić Corsę lub Fiestę. Konkurencja jest też chyba "milsza" w środku i bardziej wypasiona. Ale ...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma. Leję i jadę, wymieniłem tarcze przód i tył, klocki, wymieniam olej i filtry, kupiłem lacze - sama eksploatacja. Pod TUeV musiałem zmienić przednie klosze. Plastik był żółty. Nowe THX kosztowały 2 szt. ca 100 Euro. Raz padła sonda lambda. Zrobiłem nią już około 70 tkm ... W 12 letnim maluchu od Toyoty powoli pojawia się korozja (nie widoczne miejsca!)...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Patrz wyżej. Nie ma.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 86KM 63kW
[l/100km]