Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris I

Łukasz W.Winiacz | winiacz1@tlen.pl, 17 lat temu
Silnik 1.3 i 16V 86KM 63kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 74 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Toyota Yaris I 1.3 i 16V 86KM 63kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
3,46
13% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Ilość miejsca wewnątrz pojazdu - gdy się na niego patrzy wygląda na dużo mniejszy:-) A z negatywnych rzeczy chyba najbardziej brak wyciszenia auta choc w minimalnym stopniu...:/
4,0
Całokształt
Toyotka zasługuje na 4 z minusem (dużym):-) Jest autkiem typowo miejskim - zestopniowanie skrzyni, wielkość i co za tym idzie świetna zwrotność, dobra widoczność, dobry silnik, dobre spalanie. Ale raczej polecam Kobietom gdyż siedzi się wysoko, nie nadaje sie do szybkiej jazdy ze względu na skrzynie i zawieszenie (hałas, mocne przechyły na zakrętach), duża ilość schowków itd.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik oceniam pozytywnie na 4, ma odpowiednią moc która zapewnia autku niezłe osiągi, pali dość rozsądne ilości paliwa, nie psuje się, kultura pracy też bardzo dobra, jest jedynie bardzo głośny przy wyzszych prędkościach ale to już chyba zasługa żle zestopniowaniej skrzyni. Elestyczność - bardzo dobra ale żeby jeżdzić w ciszy trzeba częściej zmieniać biegi:) Bardzo podoba mi sie elastyczność na 5 biegu na którym możemy podróżować od ok. 55km/h do ok. 190km/h:-)
2,0
Skrzynia biegów
No i to jest właśnie problem chyba wszystkich Toyot:[Biegi wchodzą z oporem ale co najgorsze nie zawsze wskakują. Największy tego typu problem dotyczy "wrzucania" wstecznego - często nie da się tego zrobić bez wysprzęglenia (ponownego wciśnięcia sprzęgła:) No i jeszcze zestopniowanie skrzyni które jest typowo miejskie - powyżej prędkości 110km/h w Yarisie robi się bardzo głośno co w znacznym stopniu obniża komfort jazdy na trasie:/
3,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy - dobry. Pewny, wiadomo co się dzieje między oponą a asfaltem. Natomiast samo zawieszenie jest bardzo dziwne gdyż autko wydaje się dość twarde a mimo to na zakrętach znacznie się przechyla...Konstrukcja zawieszenia (jak to w tej klasie bywa) jest prosta co niestety słychć w postaci stuków na poprzecznych nierównościach:(
Komfort
5,0
Widoczność
Jak to w autku miejskim widoczność jest bardzo dobra. To oczywiście zasługa małych wymiarów auta jak i "krzesełkowatego" sposobie siedzenia - w Yarisie siedzi się wysoko. Lusterka wsteczne i boczne na 5.
4,0
Ergonomia
Yaris był chyba niegdyś autem o największej ilości schowków w swojej klasie. Jest ich naprawdę mnóstwo! Ułożenie wszystkich przycisków, paneli sterowania itd. w jak najlepszym porządku więc zasłużona ocena to 5:) Oczywiście jest jedno ale...nie można idealnie ustawić pozycji za kierownicą gdyż: regulacja kierownicy możliwa jest tylko w jednej płaszczyżnie (góra/dół), natomiast regulacja pochylenia oparcia jak to u japończyków bywa jest ząbkowa a poszczególne ich położenia są zbyt odległe od siebie co uniemożliwia idealne ustawienie - ocena więc spada do 4:]
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak to w benzynie autko nagrzewa się szybko tymbardziej że jest małe:) Gorzej jest latem kiedy to nastawiam dmuchawe na maksa a tam tylko lekki powiew...:/Konkurencja jest o wiele lepsza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Oczywiście nie ma rozpusty jeśli chodzi o przestrzeń ale po wyglądzie nie widać, że to autko tak wiele pomieści. 4 osoby mogą nim spokojnie podróżować - 5 już chyba tylko jeśli z tyłu siedzą dzieci (małe:). Oczywiście opisuje sytuację przy maksymalnym odsunięciu kanapy do tyłu - za co oczywiście należy się duży plus:-) Mam to autko od 5 lat i dopiero niedawno odkryłem, że można w nim regulować także kąt pochylenia oparcia tylnej kanapy:] Dla tych którzy jeszcze o tym nie wiedzą - wystarczy przesunąć wajchę składania siedzeń do tyłu i odchylić oparcie w wybranej pozycji:-)
1,0
Wyciszenie
Makabra. Właściwie to chyba jego brak:[ W tym autku wszystko słychac - silnik, powietrze (przy ok 130-150km/h słychać lusterko boczne które wytwarza dziwne dźwięki,),zawieszenie i wszystko co się dzieje pod nadkolami tylnymi gdyż nie ma na nich żadnej osłonki plastikowej czy materiałowej - z przodu jest:]
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Myślę, że autko pali tak w sam raz: ok. 6l/100km średnio, 5l/100km minimalnie, a maks zależy od kreatywności kierowcy:-) Ale mnie nie spalił nigdy więcej niż 8l/100km. Ceny przeglądów jak to w Toyocie - bardzo drogie!(ASO oczywiście:)
3,0
Stosunek jakość/cena
Autko dobre w cenie nie odstającej raczej od konkurencji. Jakość jest niestety gorsza niż się spodziewałem - tandetne plastiki, stukające mechanizmy zamków w drzwiach, stuki tylnej belki. Koszty eksploatacji podnosi drogi autoryzowany serwis...
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No i wcale nie jest tak bajecznie. Auto przejechało dopiero 70 tys.km a już słychać jakieś stuki, trzeszczenia tapicerki (plastki w tym samochodzie są naprawdę marej jakości - twarde, szybko się rysują). Dodatkowo ostatnio zepsuł się wskaźnik poziomu paliwa a komputer pokładowy to chyba nigdy nie działał tak jak powienien:|
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po przebiegu 72 385 km zaczął psuć się bendiks - koszt w ASO oczywiście mocno wygórowany:-(

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 86KM 63kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Yaris I