Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris I

Rafał S., 18 lat temu
Silnik 1.0 i 16V 68KM 50kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 55 tys. km
Toyota Yaris I 1.0 i 16V 68KM 50kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
3,85
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Mimo wskazanych usterek autko oceniam pozytywnie. Doskonałe do jazdy miejskiej (ekonomiczne, zwrotne i zwarte). Niestety na dłuższych trasach i podczas wyjazdów wakacyjnych da się we znaki mało elastyczny silnik, mała przestrzeń bagażowa i niewygodna kanapa tylna. Zdecydowanie autko na warunki miejskie. Polecam wersję ze wspomaganiem układu kierowniczego, kierownicą "kreci" się lekko i komfortowo, jednoczesnie siła wspomagania zapewenia dobre czucie auta.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik, jak na litr pojemności należy uznać za dość dynamiczny na tle konkurencji, niestety mała pojemność i niski moment obrotowy wpływają ujemnie na elastyczność (należy dobrze przemyśleć manewr wyprzedzania, często należy redukowac bieg aby podnieść dynamikę). Silnik po 55 tyś km. i 4 latach eksploatacji nie sprawił i nie sprawia żadnych problemów. Dynamika odczuwalnie wzrasta dopiero powyżej 3000 - 3500 tyś obr/min. Jak na polskie warunki drogowe niestety za mała pojemność i elastyczność.
3,0
Skrzynia biegów
Niestety przeciętna. Częste problemy z biegiem wstecznym (wchodzi opornie). Czasami, zwłaszcza w zimne dni problemy z "wrzuceniem" jedynki i dwójki. Pozostałe biegi wchodzą bez problemów. Skrzynia musiała zostać wymieniona.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie zarówno na prostej jak i w zakrętach zapewnia bezpieczne i pewne walory trakcyjne (auto przewidywalne). Oczywiście nie jest to wyścigówka więc nie należy przesadzać z ostrą jazdą.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu bardzo dobra. Siedzi się wyżej niż w innych autach tego segmentu. Widoczność do tyłu oraz na boki ograniczona małą szyba tylną oraz szerokimi tylnymi słupkami bocznymi.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu i pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. Auto szybko nagrzewa się w zimie, latem, dzięki klimatyzacji zapewnia komfort podróżowania. Dość dobrze wentyluje i odparowuje szyby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na wielkość i klasę auta należy ją uznać za zadowalającą. Niestety auto nie będzie dobrym towarzyszem dla 4 lub 5 osobowej rodziny. Przednie fotele wygodne i pełnowymiarowe, tylna kanapa jest raczej ławeczką do siedzenia. Bardzo ograniczone możliwości załadunkowe ze względu na symboliczną wielkość bagażnika (205 l.). Sytuację poprawia przesunięcie tylnej kanapy do przodu, ale wtedu nie ma co myśleć o przewożeniu pasażerów z tyłu (niestety coś za coś).
3,0
Wyciszenie
Powyżej 100 mk/h robi się głośno w kabinie. Komfort podróżowania do 90 - 100 km/h. Powyżej wskazanej granicy słychać wyraźnie pracę silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie zadowalające. Wszystko oczywiście uzależnione jest od stylu jazdy kierowcy. Przy oszczędnej jeździe w ruchu miejskim w sezonie letnim komputer wskazywał średni poziom spalania w granicach 6 l/100 km a przy jeździe zimą w granicach 7l/100 km. Latem, przy włącząnej klimatyzacji spalanie raczej nie przekracza 6,5 l/100 km (cykl miejski). Na trasie spalanie schodzi do poziomu 5 -5,5 l/100 km.Charakterystyka silnika wymusza jednak jazdę na wyższych obrotach co okupione jest często wyższym od podanych wartości zużyciem paliwa.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cenę nowego modelu uznaję za relatywnie korzystną w porównaniu do konkurencji. Szkoda że legendarna jakość i bezawaryjność Toyoty czasami nie znajduje odzwierciedlenia w tym samochodzie. Auto korzystne przy odsprzedaży (niska utrata wartości).
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety Toyota z Francji to nie Toyota z Japonii. Oto usterki: Problem ze "strzelającym" fotelem kierowcy. Usterka naprawiona po kilku wizytach w serwisie. Ślizgający się i piszczący pasek klinowy (wymiana paska oraz regulacja rolek prowadzących). Dwukrotnie przepalone żarówki świateł mijania oraz raz wymieniana żarówka "stopu".
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy 45.000 km wymiana amartyzatorów (głośna praca zimą, częste stuki i dobijanie). Przy tym samym przebiegu nastąpił defekt skrzyni biegów (rozsypała się), szczęśliwie wymiana objęta była jeszcze gwarancją. Obecnie od wewnętrznej strony klapy bagaznika pojawiło się ognisko korozji.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 i 16V 68KM 50kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Yaris I