Zawieszenie
: Zawieszenie jest fajnym kompromisem między komfortem a pewnością prowadzenia w zakrętach.
4,0
Całokształt
Auto poprawne. Bez stylistycznych szaleństw i fajerwerków ale pełniące swoją funkcję w 100%. Bezawaryjne, oszczędne, bardzo funkcjonalne jak na auto miejskie. Posiadam to auto 3 lata jednak w naszej rodzinie jest od nowości więc mogę napisać coś więcej na jego temat.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik na łańcuchu rozrządu, pracuje bardzo równo i cicho, oszczędny, bezawaryjny, dość dynamiczny jak na 1-litrowy silnik.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje ok. Mogłaby być trochę precyzyjniejsza przy wbijaniu biegów, czasem jest problem przy wbijaniu wstecznego ale auta japońskie już tak po prostu mają. Miałem kilka więc już się przyzwyczaiłem i dla mnie to nie jest problemem.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie trwałe na polskich drogach. Jest dość sztywne i czuć większe dziury czy nierówności ale jest to kosztem pewnego prowadzenia w zakrętach, jeżdżę dość dynamicznie wiec dla mnie to plus. Układ kierowniczy jest trochę "gumowaty" jednak to odczuwa się tyko podczas szybszej jazdy w zakrętach z na warunki miejskie w ogóle to nie przeszkadza.
Komfort
4,0
Widoczność
Komfort stoi na dobrym poziomie. Zawieszenie jest dość sztywne przez co czuć większe, dziury i wyboje jednak porównując do innych aut w tej klasie jest dobrze.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Jest dobrze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą auto już po kilku km dobrze grzeje a latem klimatyzacja daje radę. Jest wydajna i szybko schładza wnętrze. Bez zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie spodziewałem się że jest tak dobrze patrząc na auto z zewnątrz. Mam 197cm wzrostu więc wiem co mówię. Jako kierowca mam nad głową jeszcze sporo miejsca. Na nogi jest trochę gorzej ale nie na tyle żeby były z tym jakieś problemy podczas jazdy. Oczywiście za mną usiądzie tylko sporo niższa osoba ale jak na auto miejskie jest dobrze, w kilku innych autach w tej klasie nie mogłem nawet zająć komfortowo miejsca jako kierowca co tutaj nie jest wyzwaniem.
4,0
Wyciszenie
Silnika na niższych obrotach praktycznie nie słychać ale jest to spowodowane tym że sam jest bardzo cichy. Wyciszenie stoi na dobrym poziomie choć mogłoby być trochę lepiej. Przy wyższych prędkościach słychać dość wyraźnie wiatr, opony czy inne dźwięki otoczenia ale nie przeszkadza to tak bardzo.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Co tu dużo pisać. Auto (przynajmniej mój egzemplarz) jak na razie całkowicie bezawaryjne, silnik na łańcuchu, niskie spalanie. Tylko regularne zmiany oleju i filtrów i nic więcej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Toyoty trzymają wartość dość dobrze i nie są najtańsze ale po 3 latach użytkowania i znajomości historii tego egzemplarza ( jestem drugim właścicielem, od nowości w naszej rodzinie) stwierdzam że zdecydowanie warto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeżeli tylko kupicie auto w dobrym stanie, bezwypadkowe i nie zajechane to posłuży przez dłuuuugie lata bezproblemowo. Nasze auto ma 11 lat co prawda niski przebieg bo 91 tyś km ale jeżdżone w mieście i to dość dynamicznie a jak do tej pory nie zepsuło się kompletnie nic. Nawet elementy zawieszenia, układu kierowniczego nie wykazują większego zużycia i na razie nie oznak żeby miało sie to zmienić jeszcze przez dłuższy czas.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak jak powyżej, nie mam nic do dodania - jest bardzo dobrze.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 i 16V 68KM 50kW
[l/100km]