Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris I

Tomek Rybnik, 15 lat temu
Silnik 1.0 i 16V 68KM 50kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 55 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Yaris I 1.0 i 16V 68KM 50kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,77
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik 1.0 nie całe 70 koni i zostawia auta w tyle przy ruszaniu ze świateł.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Sporadyczne szarpanie przy szybkim ruszaniu z jedynki
Zawieszenie : Głośne stuki przy najechaniu z większą prędkością na nierówność
Układ hamulcowy : Sporadyczny brak uruchomienia ABS w pierwszej sekundzie gwałtownego hamowania
5,0
Całokształt
Auto wprost idealne dla większości użytkowników. Ergonomia, ekonomia i komfort wnętrza sprawiają, że większość ludzi ponownie kupi Yarisa jako kolejny samochód lub przekona się na zawsze do Toyoty. Samochód drogi ale dzięki temu nie traci na wartości tak szybko jak konkurencja.
Wrażenia
5,0
Silnik
Problemów z silnikiem jako takich nie zauważyłem. Auto odpala zawsze od razu bez problemów nawet w najbardziej siarczyste mrozy. Fakt jest taki, że amator wrażeń i bardziej dynamicznej jazdy będzie musiał kręcić silnik powyżej 3,500 obrotów żeby auto ładnie \"szło\" w innych wypadkach jest nieco mozolny. Przy spokojnej i zrównoważonej jeździe spisuje się znakomicie. Sporadycznie zdarza się lekkie szarpanie na gwałtownym ruszaniu z jedynki.
5,0
Skrzynia biegów
Zmiana biegów nie stwarza problemów w codziennej eksploatacji. Przełożenia są dość krótkie i szybko można się nauczyć współpracować z tą skrzynią. Nigdy nie zdarzyło się żeby bieg nie wszedł lub wypadł. Sporadycznie zdarzają się problemy z wrzuceniem wstecznego - pomaga wtedy wrzucenie trójki i ponowne wrzucenie wstecznego.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze zbudowany układ jezdny. Brak jakichkolwiek problemów z prowadzeniem jak i pokonywaniem nierówności drogi. Przy wjeździe na przeszkodę z nieco większą prędkością pojawiają się stuki na tylnych amortyzatorach. Przejazd przez śpiącego policjanta jest zdecydowanie mniej empiryczny niż w autach typu corsa czy colt.
Komfort
5,0
Widoczność
Brak jakichkolwiek problemów z widocznością. Wyprofilowanie kabiny i szyb jest najbardziej optymalne. O ile nie ma jakichkolwiek problemów z widocznością boczną o tyle przednia stwarza pewne drobne problemy. Przy skręcaniu słupki boczne mogą zasłaniać takie miejsca jak na przykład przejścia dla pieszych. Czasami trzeba po prostu spojrzeć \"za słupek\" aby się upewnić że nikt nie przechodzi. W innych wypadkach nie ma problemu. Na początku problemem może wydawać się stosunkowo mała widoczność do tyłu. Po kilku tygodniach eksploatacji można ten samochodzik wyczuć niemal do perfekcji. Cofanie na lusterka jest najbardziej optymalną opcją - nie odważyłbym się cofać obracając się tylko do tyłu.
5,0
Ergonomia
Jadąc Yarisem ma się wrażenie jakby używało się produktu firmy Apple. Wszystko jest na swoim miejscu tak jakby użytkownik projektował ten pojazd. Radio jest na wyciągnięcie palca (dosłownie) z gałki zmiany biegów. Kubek na kawę, którą pije się rano jadąc do pracy jest idealnie pod ręką. Mnogość schowków i dodatkowych półek jest tak dobrana, że każda rzecz ma swoje miejsce tak jak chce tego użytkownik. Mała kieszeń za siedzeniem pasażera jest idealnym miejscem na mapy i drobne dokumenty. Dla osób niepalących popielniczka jest miejscem dla drobnych na opłatę parkingową. W schowek pod szybą od strony pasażera można idealnie schować GPS lub CB-Radio na niestrzeżonym parkingu. W Yarisie można poczuć się jak w domu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeśli chodzi o cyrkulację powietrza w kabinie to jest ona bardzo dobra. Zamknięcie wlotu powoduje zaprzestanie dostawania się do środka nieprzyjemnych zapachów z zewnątrz. Niestety wtedy bardzo szybko zaczynają parować szyby (głównie boczne). Samochód w zimie nagrzewa się w czasie przejechania około trzech kilometrów. Jest to dobre ciepło bez efektu dziwnych zapachów jak to ma miejsce w niektórych corsach. Potencjometr temperatury jest na tyle dokładny, że użytkownik jest w stanie określić idealną temperaturę w granicy jednego przeskoku. Nawiewy można idealnie dopasować lub też całkowicie zamknąć. Bardzo dobrze działa grzanie na nogi. Szczególnie w zimie można to docenić kiedy po długim odśnieżaniu i drapaniu szyby zmarzną użytkownikowi nogi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeśli chodzi o przestrzeń to dla użytkownika do 180 cm nie ma najmniejszego problemu. Wręcz można powiedzieć, że auto jest bardzo przestronne. Jednak powyżej tego wzrostu zaczyna brakować miejsca do sufitu, a półka pod kierownicą zaczyna przeszkadzać. Z tyłu miejsca jest bardzo dużo ale jeśli zmniejszymy ustawienie kanapy bliżej przodu w celu zwiększenia miejsca w bagażniku to osoby z tyłu mogą mieć problem z ułożeniem kolan.
4,0
Wyciszenie
Auto jest bardzo dobrze wyciszone. Stojąc na skrzyżowaniu można odnieść wrażenie, że silnik zgasł. Przy prędkościach powyżej 100 km/h w kabinie zaczyna się robić dość głośno. Oczywiście im szybciej się poruszamy ponad 100 km/h tym jest głośniej. Przy szybszym najechaniu na nierówność na tylnych amortyzatorach pojawiają się dość głośne stuki.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie paliwa bardzo zadowoli użytkownika. W mieście będzie to 5,7l/100km natomiast na trasie możemy zejść nawet do 4,7l/100km - oczywiście takie wyniki można osiągnąć przy dość zrównoważonej jeździe. Jeśli chodzi o ceny przeglądów i napraw to ASO Toyoty jest bardzo drogie. Pewne naprawy lub modyfikacje mogą wynieść nawet kilkanaście procent wartości samego samochodu. W przypadku Katowickiego oraz Rybnickiego ASO można spokojnie powiedzieć, że płaci się za jakość - w stosunku do innych brak po prostu doświadczeń w praktyce. Samochód głównie się tankuje i uzupełnia płyny - taki właśnie jest Yaris.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za jakość się płaci i tak właśnie jest w przypadku Yarisa. Ale jak już się zapłaci to się nie żałuje. Oczywiście są sporadyczne przypadki problemów ale 99,99% egzemplarzy jest perfekcyjnych i kontakt z dilerem kończy się na zakupie, a później tylko przeglądach.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bardzo dokładnie zaprojektowane auto. Sto procent niezawodności i zadowolenia. Ten samochód można autentycznie pokochać i czerpać z niego wiele radości. Awarie drobiazgów w eksploatacji samochodu przez ostatnie 7 lat: skrzypienie napinacza pasów kierowcy, sporadyczne problemy z czujnikiem zamknięcia drzwi lewych - tylnych, awaria podgrzewania szyby tylnej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 i 16V 68KM 50kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Yaris I 1.0 i 16V 68KM 50kW
Średni koszt przejechania 100 km
20,00 zł
6,6
l/100km
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Yaris I