Inne
: Podobno wszystkie to mają - luzująca się uszczelka w układzie wydechowym, na biegu jałowym tłumik nieprzyjemnie "klekocze".
4,0
Całokształt
Jeśli yarisa używa się do jazdy po mieście, jest rzeczywiście super. Często jeżdżę z Katowic do Krakowa, i na trasie, jeśli chce się trochę pogonić, brakuje tych kilku koni mechanicznych. Za to silnik jest niezwykle elastyczny, w mieście prawie ciągle można jeździć na piątce. Szkoda, że taka słaba skrzynia biegów. Fatalny jest materiał, z którego zrobiono kierownicę, nie wiem czy ktoś w ogóle ją lubi, za to podobają mi się fotele i mechanizm regulacji odchylenia oparcia. Ogólna ocena: cztery i jeszcze trochę. Niby to "babskie auto", ale widzę wielu facetów w yarisach. Jeśli ktoś szuka niezłego miejskiego samochodu, to polecam yarisa (chociaż może pomimo wszystko, z silnikiem 1.3).
Wrażenia
5,0
Silnik
Daję piątkę, ponieważ biorę pod uwagę, że jednak jest to litrówka. VVT-i, jak się rozgrzeje (a robi to błyskawicznie) można go przy przyspieszaniu kręcić bez problemu nawet do 5 tysięcy, dobrze się jeździ po mieście - a do tego ten samochód jest przeznaczony.
2,0
Skrzynia biegów
Jeden z nielicznych mankamentów yarisa - przy szybkiej zmianie biegów - ciężko wchodzą, szczególnie jedynka, czasmi dwójka, zdarza się też że wsteczny nie zaskoczy, trzeba ponownie wysprzęglać.
4,0
Układ jezdny
Auto dość wysokie (jak na swój rozmiar), pomimo tego nieźle trzyma się drogi, dobrze i lekko kręci się kierownicą.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mnie - ok.
3,0
Ergonomia
Do wszystkiego trzeba się przyzwyczaić, także do yarisa. Jednak wykończenie pozostawia wiele do życzenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj też - ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu mało miejsca, ale widziałem jednego kolesia, który narzekał na brak miejsca - stary, chyba pomyliłeś się przy kupowaniu samochodu! Porównując yarisa do innych miejskich samochodów trzeba przyznać, że trzymie się w czołówce - naprawdę, jeździłem w gorszych puszkach.
4,0
Wyciszenie
Lubię ten dźwięk silnika przy przyspieszaniu, ale na dłuższą metę, jadąc np. kwadrans autostradą, człowiek ma już dość. Z tym że tak jak pisałem wcześniej - przecież to samochód do miasta, gdzie raczej nie jeździ się 140. Ok.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Litrówka robi swoje, VVT-i godzi całkiem niezłe osiagi z miarę niskim spalaniem. Da się tym jeździć tak, żeby paliło nawet poniżej 5 litrów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic nie odleciało, nie pękło. Koleś którego cytowałem wyżej napisał, że słabe plastiki - więc pękają. Ja się w takim bądź razie pytam - co tam może pęknąć? I z drugiej strony, jestem ciekawy co Ty robisz z tym samochodem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie mam się do czego przyczepić, regularnie serwisowane auto ani razu mnie nie zawiodło. Z tym że serwis dość drogi.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 i 16V 68KM 50kW
[l/100km]