Silnik
: Podczas jazdy testowej Yaris nie zachwycał przyspieszeniem a nowy egzemplarz sprawił duże lepsze wrażenie w trakcie eksploatacji. Poziom spalania również świetny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Hałasujące okolice tłumika.
5,0
Całokształt
Auto bardzo praktyczne ze względu na małe wymiary, zwrotne, szybkie, oszczędne, tanie w utrzymaniu. Dolewam jedynie benzyny i płyn do spryskiwacza.
Wrażenia
4,0
Silnik
Osiągi:
1-2 osoby na pokładzie = rakieta.
W pełni załadowany - wyraźnie czuć obciążenie ale osiągi wystarczające do sprawnego poruszania się.
Elastycznośc silnika dobra.
Bardzo równomierne zwiekszanie się obrotów silnika w całym zakresie prędkości obrotowej.
Prędkość max - licznikowe 176 km/h.
Jedyna wada to głośna praca na wysokich obrotach.
4,0
Skrzynia biegów
Wymaga przyzwyczajenia, w nowym aucie sprawia wrażenie topornej i była jedyną rzeczą z której nie byłem na początku zadowolony. Obecnie nie mam z tym problemu.
Krótkie przełożenia, dzięki czemu przyspieszenia są dobre ale jazda po autostradzie nie jest przyjemna, przydałby sie szósty bieg.
Skrzynia biogów lokuje auto jako pojazd typowo miejski.
4,0
Układ jezdny
Podstawowe wąskie opony (Bridgestone) łatwo buksuja podczas ruszania i łatwo tracą przyczepność podczas hamowania. Ze wzgledu na wiekszy nacisk na jednostkę powierzchni zużywają się prawdopodobnie szybciej niż opony szerokie. Ścierają się nierównomiernie mino że geometria jest idealna. Powodem napewno jest dynamiczna jazda w zakrętach. Po 4 latach i 90 000 przebiegu conajmniej jedna z opon jest juz wymiany.
Trzymanie boczne bardzo dobre, auto ma charakterystyke podsterowną.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie widać końca maski z miejsca kierowcy. Poza tym bez zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Wadą jest brak regulacji kierownicy w poziomie. Nie mogę tak wyregulowac pozycji żebym miał jednoczesnie duzo miejsca na nogi i kierownicę dostatecznie blisko. Możłiwość przesuwania tylnej kanapy jest świetnym pomysłem gdy jeżdzi się głównie w max. dwie osoby.
Przydała by sie możliwość wyboru większej ilości częstotliwości pracy wycieraczek. Tryb czasowy ma tylko jedno ustawienie!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam klimatyzacji.
Większe samochody nagrzewają szybciej ale jak na tak mały samochód sprawność went. i ogrz. bardzo dobra.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni dosyć dużo. Mam ponad 190 cm wzrostu i mógłbym jeździć w kapeluszu. Z tyłu ilość miejsca wystarczająca.
4,0
Wyciszenie
Wyrażnie słyszalne odgłosy (wody w czaie deszczu lub kamieni spod kół) dochodzące z wnętrza błotników tylnych kół.
Silnik - patrz wyżej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy takich osiągach spalanie jest zachwycające. Jeżdżę głównie po mieście i spalam od 5.2 do 5.6 l/100 km.
Dane wg wskazań komputera ale sprawdzałem tez metodą tradycyjną i różnica wskazań to 0,1 do 0,2 l/100 km. Byc może więc spalam 5.4 do 5.8.
Ceny przeglądów (na przemian mały i duzy przegląd):
Za mały przegląd (co 15 tys.km) 300 zł.
Za duży (co 30 tys.) raz płaciłem około 500 zł a raz około 800 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę niezawodność, cena napewno nie jest za wysoka. Gdyby ceny samochodów porównać do innych produktów to Toyoty musiały by być dużo droższe lub niektórzy konkurenci dużo tańsi.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zacinający sie górny schowek.
"Ćwierkający" tłumik (uszczelka do wymiany).
Piszcząca tylna kanapa.
Usterki usuniętę poza ćwierkającym tłumikiem, który po 2 latach spokoju znowu hałasuje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 i 16V 68KM 50kW
[l/100km]