Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris Hybrid

bimarket, 7 lat temu
Silnik Hybrid 100KM 74kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 91 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Toyota Yaris Hybrid Hybrid 100KM 74kW 2012-2014 - Oceń swoje auto
4,54
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Jeżdżąc hybrydą widzisz jak cały układ napędowy- czyli kombinacja silników spalinowego, elektrycznego skrzyni CVT no i zestawu baterii wzajemnie się uzupełniają. Tego czego się obawiałem na początku to trwałość i płynność przeniesienia całego napędu w czasie trwania różnych cykli: czyli doładowywania baterii, jazdy na samym elektryku i mocniejszego przyspieszania kiedy obydwa silniki z wyczuwalną mocą dają z siebie płynny harmonijny napęd. Nigdy żadnych szarpnięć przy zmianie cyklu napędu lub czegokolwiek niepokojącego. Po przejechaniu już ponad 90 tyś.km widzę że moje obawy były bezpodstawne bo cały zespół napędowy nadal zachowuje się jak wtedy gdy wyjechałem z salonu 3 lata temu. Co ważne: po tak dużym przebiegu auto przy prędkości 140km/h na autostradzie nadal prowadzi się równie pewnie kiedy był zupełnie nowy -żadnego drgania kierownicy, ściągania na którąkolwiek ze stron. Oczywiście nie jest to pojazd przeznaczony do tak szybkiej jazdy jednak taki test mówi już coś o trwałości całego układu kierowniczego i całego zawieszenia.
5,0
Całokształt
Nie mogę dać innej oceny jak bdb! Po przebiegu ponad 90tyś.km autko można poznać nad wyraz dobrze. Zalety i wyposażenie wielokrotnie rekompensują drobne niedoskonałości.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jedyna wada silnika to jego wyraźne wycie przy gwałtownym przyśpieszaniu powodowane skrzynią e-CVT. Jeżeli nie przyśpieszasz gwałtownie to jest OK. Po 90tyś.km silnik jak nowy.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia mimo że to hybryda nie pozwala wyczuć żadnych ewentualnych szarpnięć czy niedoskonałości przy zmianie trybów pracy trybu silników spalinowego oraz elektrycznego. Wszystko odbywa się płynnie.
5,0
Układ jezdny
Jak na segment B -najmniejsza dostępna hybryda bije konkurentów pod względem resorowania a także pokonywania zakrętów. Zapewne duża zasługa równemu rozkładowi masy oraz nisko umieszczonemu środka ciężkości autka.
Komfort
3,0
Widoczność
Mogłaby być lepsza widoczność do przodu jeżeli chodzi o górną krawędź przedniej szyby -powinna być trochę wyżej poprowadzona moim zdaniem.
5,0
Ergonomia
Nie mam żadnych zastrzeżeń.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeżeli zimą chcesz jeździć w trybie ECO to przyzwyczaj się że nie będziesz miał zbyt intensywnego grzania kabiny przy pierwszych pięciu kilometrach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca z przodu jak i z tyłu -wśród konkurentów tego segmentu wysoka ocena. Tu wygrywa tylko Honda Jazz.
5,0
Wyciszenie
Jeżeli nie przyspieszasz gwałtownie to nie będziesz narzekał na jakiekolwiek braki w wyciszeniu. Jedyny -często powtarzany minut skrzyni CVT to wycie silnika przy gwałtownym przyspieszaniu. Ogromna pochwała za bardzo ciche zawieszenie przy pokonywaniu nierówności -w mieście przy jeździe wyłącznie na elektryku jest i tak zupełna cisza. Żadnego skrzypienia bez względu na porę roku. Brawo!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nadal kłania się styl jazdy, bo mimo że jest to hybryda oczywistym jest że jeżeli kierujący nie będzie należycie korzystał z dobrodziejstw jej zasady działania auto w mieście spali nawet powyżej 6 litrów. Moja średnia w mieście: 3,7-3,9 a zimą: 4,4 -4,6 litrów /100 km ..wcale nie jestem zawalidrogą. ..tak myślę :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Ogólnie : bardzo korzystny zakup szczególnie do jazdy po mieście ale nie tylko. Hybryda oferuje znacznie więcej już w podstawowym wyposażeniu niż odpowiednik ze zwykłym silnikiem, a przy średnim przedziale wyposażenia masz już automatyczną klimatyzację DWUSTREFOWĄ. Niektóre auta segmentu wyżej wciąż tego nie oferują mimo że przeciętny standard z roku na rok się podnosi.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No właśnie: doszliśmy do tego czym Toyota na każdym kroku się chwali -ale czy słusznie? Powiem krótko: od nowości zrobiłem już 91 tyś.km i.. spaliły mi się dwie żarówki na tym odcinku (jedna od podświetlania tablicy rejestr. a druga światło drogowe).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczęście żadnych ..i oby tak dalej. Przy niełatwej decyzji o zakupie auta pomogły mi liczne recenzje i pozytywne oceny testujących oraz znana niezawodności innych wersji hybryd toyoty -kojarzona od wielu lat.

Pb - zużycie paliwa dla silnika Hybrid 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
3,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
4,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Yaris Hybrid Hybrid 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
5,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Yaris Hybrid