Zawieszenie
: Niezniszczalne i całkiem komfortowe.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Szarpanie podczas zmiany biegów, wysoki koszt naprawy
Silnik
: Zapychający się filtr (DPF?)
5,0
Całokształt
Doskonale z minusem za skrzynię biegów i filtr. Wysokie koszty eksploatacji ze względu na zużycie paliwa.
Wrażenia
4,0
Silnik
Po 150 000 silnik zrobił się głośniejszy i czuć drgania na kierownicy na biegu jałowym. Elastyczność - jak na tak cięzkie auto - ponad 1,6 t - bardzo dobrze.
4,0
Skrzynia biegów
Po 150 000 podczas zmiany z 5 na 6 pojawiły się szarpnięcia - pomogła wymiana oleju w skrzyni biegów (producent nie przewiduje wymiany!). Ale koszt powala - 3 500 zł w serwisie Toyoty. Poza tym - zmiany szybkie i płynne. Niepotrzebny ręczny tryb zmiany biegów, tryb sport i łopatki za kierownicą.
5,0
Układ jezdny
175 000 i żadnych wymienionych elementów oprócz silent bloków - przęd. Na polskich drogach! REWELACJA! Raz ustawiana zbieżność. Zużyłem jeden komplet opon zimowych i jeden letnich.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez problemów. Dodatkowo kamera z tyłu z monitorem w lusterku wstecznym kierowcy - rewelacyjne rozwiązanie. Dodatkowe lusterko do obserwacji dzieci - duży plus. Bardzo duże lusterka zewnętrzne.
4,0
Ergonomia
Oparcie siedzenia kierowcy powinno być regulowane płynnie a nie skokowo.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Długo nagrzewa się w zimie. Mimo, że jest dodatkowa nagrzewnica. Klimatyzacja automatyczna - włączona cały rok (ustawiam tylko temperaturę). Chłodzenie - automat ustawia nawiew na twarz kierowcy. Nie wszystkim to pasuje - żona narzka, że marźnie (mimo, że klima dwustrefowa).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo przestrzeni. Bagażnik ok mimo 7miu siedzeń. Regulacja tylnych siedzeń - rewelacja. Dwoje dzieci w fotelikach plus osoba dorosła pomiędzy może podróżować nawet na dłuższym dystansie. Trzeci rząd siedzeń - bardzo malo miejsca na nogi, ale dorosły 175 cm mieści się. Bardzo twarde plastiki we wnętrzu i łatwo się rysują. Ale jednocześnie trwałe i łatwe w czyszczeniu. Mnóstwo schowków.
3,0
Wyciszenie
Diesel ma swoje prawa - drgania i hałas większy niż przy silnikach benzynowych. W miarę cich do 120 km/h. Powyżej - głośno. Powyżej 160 - bardzo głośno (w przypadku rozmowy telefonicznej trzeba zwolnić). Hałas powietrza opływajacego lusterka zewnętrze. Powierzchnia czołowa duża - to też źrodło hałasu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto: 8,6 l/100km, trasa 8,3 l/100km. Ceny przeglądow i napraw wysokie - samochód serwisowany tylko w serwisie producenta. Np. wymiana dwóch żarówek świateł mijania - 147 złotych (razem z żarówkami o podwyższonej jasnosci).
3,0
Stosunek jakość/cena
Katalogowo 126 000 zł za wersję SOL PLUS silnik 2,2 D-CAT i automatyczna skrzynia biegów (6 biegów a więc dośc nowoczesna, klasyczna z konwerterem hydrokinetycznym). Drogi w zakupie (wyższa akcyza!) i eksploatacji. Auto służbowe a więc koszt paliwa boli podczas urlopu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kilka razy wymieniana tapicerka na drzwiach kierowcy i pasażera z przodu - rozwarstwiała się. Podczas gwarancji - bezpłatnie. Potem nie a więc zrezygnowałem (w tej chwili rozwarstwiła sie na drzwiach z tyłu). Panel radia czasem gaśnie - zgłoszone w serwisie - nie mogą zlokalizować przyczyny. Czasem zawiesza się połączenie Bluetooth z telefonem.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 150 000 km zapychający się filtr. Mimo podobno niezawodnego rozwiązania - dodatkowy wtryskiwacz paliwa do filtra - zapchał się co spowodowało awaryjne zatrzymanie i podróż lawetą do najbliższego serwisu. Ale tutaj plus dla Toyoty Eurocare - mimo, że samochód po gwarancji (przebieg 160 000) - auto zastępcze na trzy dni za darmo. Skrzynia biegów - szarpanie przy zmianie z 5 na 6. Pomogła wymiana oleju (przy przebiegu 160 000).
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 D-CAT 150KM 110kW
[l/100km]