Samochód dopracowany. Znaczny postęp w stosunku do poprzednika. Automat to świetna sprawa - komfort jazdy znacznie wzrasta. Polecam takie rozwiązanie. Kto nie jeździł niech koniecznie spróbuje.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik słychać tylko podczas postoju i gwałtownego przyspieszania. No i oczywiście jak jest zimny - przecież to diesel.
5,0
Skrzynia biegów
Automat. I to b. dobry - zmiana biegów bez szarpnięć. Jest też tryb sport oraz manual (z łopatkami przy kierownicy). Ale prawdę mówiąc nie wiem po co - automat służy do uproszczenia obsługi a nie testowania przełączników.
5,0
Układ jezdny
215/55 R17. Zimówki nie mają zamienników i za komplet kół zimowych (alufelgi plus Michelin P3) 5000 PLN! Sztywny i stabilny, zachęca do szybkiej jazdy.
Komfort
5,0
Widoczność
Plus za kamerę cofania i czujniki parkowania (wersja SOL+). Ogromne lusterka zewnętrzne - to od strony pasażera drży powyżej 130 km/h. Ten typ tak ma.
4,0
Ergonomia
Dużo lepiej niż w poprzedniej wersji - więcej miejsca w kabinie, szersze fotele i wreszcie dobry podłokietnik. Ale skokowa regulacja pochylenia oparcia - poprzednik miał płynną i to było lepsze rozwiązanie. Rozmieszczenie przycisków i przełączników jest ok. Zegary na środku deski - po przyzwyczajeniu ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ten model ma nagrzewnicę spalinową i to dużo lepsze rozwiązanie niż grzałka elektryczna. Wnętrze nagrzewa się szybko a silnik jest ciepły po 10 minutach. Klimę przetestuję w lato podczas wyjazdu do Chorwacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest ok, ale żona mówi, że w poprzednim modelu było więcej miejsca. Środkowy fotel z tyłu jest węższy - poprzednik miał wszystkie t. same. Fotele przesuwają się a oparcia pochylają. Ale bagażnik jest znacznie mniejszy niż w poprzedniku. Może dlatego, że to wersja 7 os. poprzedni był 5. Siedzenia w 3cim rzędzie są ok - 100 km bez bólu można przesiedzieć. Ale więcej chyba nie. No i wtedy brak bagażnika.
4,0
Wyciszenie
Jest ok jak na takie duże auto i silnik diesla. Automat zmienia biegi przy 2500 obr. Przy gwałtownym przyspieszaniu zmienia przy 3500 i wtedy słychać wyraźnie silnik.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Corolla VERSO 2,2 140 km (poprzednik VERSO) palił mi średnio 5.7 - 5.8. Jazda głównie w trasie. W mieście nigdy powyżej 6.7. Obecny model to szok - 7,8 - 8,0 l w trasie! Wiem, że to automat i samochód jest cięższy ale i tak różnica 2 l/100km jest ogromna. To największe rozczarowanie. Jeszcze nie byłem na przeglądzie ale czekam na wezwanie do serwisu w sprawie zacinającego się pedału gazu (u mnie się nie zacina). Może to ten silnik D-CAT (robiony zresztą w Polsce, w fabryce w Jelczu)
3,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem to największa wada - 124 tys. za auto w wersji SOL+ z automatem to b. drogo. Mam szczęście i jest to moje auto służbowe - prywatnie nie byłoby mnie na nie stać. Mamy też w firmie wersję 2.0 D w wersji LUNA - tu już cena wygląda znacznie lepiej, ale nie ma też wielu elementów wyposażenia, które ułatwiają życie i czynią jazdę przyjemniejszą, np. automatycznej klimatyzacji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za wcześnie na to - dopiero 9000 km
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za wcześnie na to - dopiero 9000 km
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 D-CAT 150KM 110kW
[l/100km]