Zawieszenie
: Całkiem ciche, komfortowe, raczej miękkie, a mimo to dobrze pokonuje zakręty. Nic zaskakującego nie dzieje się kiedy Toyota jest całkowicie załadowana z 7 osobami na pokładzie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Świst z okolic relingów
5,0
Całokształt
Niby w niczym, poza niezawodnością się nie wyróżnia, ale to kolejna (po Camry) Toyota, w której przejechane kilometry są przyjemnością. Wyższej jakości wykończenie (lepsze tworzywa), więcej mocy i byłby ideał.
Wrażenia
4,0
Silnik
Pierwsze wrażenia to: trochę klekocze, nie lubi wysokich obrotów, mało pali i nie sprawia wrażenia zrywnego. Po kilku latach jeżdżenia stwierdzam jednak, że mocy brakuje tylko na 6 biegu, spalanie zaskakuje na plus (średnio 6,7l/100km), auto rozpędza się niepostrzeżenie od 1300-3000 obrotów/minutę i w tym zakresie wystarczy się poruszać. Szybkie rozpędzanie wymaga głębokiego deptania pedału gazu, ale to chyba kwestia oprogramowania samego pedału.
4,0
Skrzynia biegów
Przy próbie szybkiej zmiany biegu sporadycznie haczy. Generalnie, nie jest to sportowa skrzynia biegów i jak się jej nie męczy to wszystko działa super
5,0
Układ jezdny
bardzo dobra trakcja, komfortowe zawieszenie, wydaje się iż auto słabo nadaje się do szybkiej jazdy w zakrętach, bo nadwozie trochę mocniej się wychyla, ale nic bardziej mylnego - trzyma się drogi bardzo dobrze. Dwustopniowa kontrola trakcji i ESP (da się całkowicie wyłączyć) w rodzinnym "autobusie" to ciekawostka.
Komfort
4,0
Widoczność
Wysoka pozycja pomaga, mocno pochylone słupki przednie trochę przeszkadzają
4,0
Ergonomia
Obsługa panelu klimatyzacji wymaga trochę uwagi, poza tym bez zastrzeżeń
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja jest bardzo wydajna, ogrzewanie ma wspomaganie (Webasto) więc nawet w mroźne dni jest dobrze. Nic dodać nic ująć.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W trzecim rzędzie nie jest źle jak na trzeci rząd, w drugim jest super, w pierwszym również ponadprzeciętnie dobrze, a mam 190 cm.
4,0
Wyciszenie
Trochę klekocze, powyżej 140km/h szum zaczyna dominować, ale spokojnie można rozmawiać. Nie dostrzegam wielkiej różnicy w hałasie między 140 i 170 km/h
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
6,7 l/100km czyli nieźle. Serwis co rok i taniej jak 800 PLN w ASO nie będzie, czyli przeciętnie. Usterki po gwarancji - brak, więc dodatkowych kosztów brak. Ubezpieczenie, mimo małego spadku wartości, tańsze niż do np. Kia Cee'd
5,0
Stosunek jakość/cena
Są auta tańsze w zakupie, są lepiej wykonane, ale Toyota jest warta swojej ceny, bardzo mało traci na wartości i ma gwarancję, którą producent honoruje.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Łuszcząca się gałka zmiany biegów, świszczące relingi i ... tyle.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
? a co to takiego
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 126KM 93kW
[l/100km]