Przedewszystkim cichutki i elestyczny. Troszkę odczuwalna turbo-dziura. Moc wystarczjąca jak dla tego auta. Wprzedzanie na trasie to czysta przyjemność.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze zestrojna. Pierwsze czery biegi krutkie, 5 długa (w przedziale od 60 do 120km/h można się elestycznie poruszać bez zmiany biegu), 6-stkę można załączyć przy 90 i do 200km/h pociągnąć. Jedynie co przeszkadza do hacząca dwójka (serwis stwierdził, że 6-biegowa skrzynia tak ma:()
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze trzyma się drogi, w koleinach nie buja i nie ściąga, nierówności pokonuje na raz. Powyżej 120km/h trzeba uważać w ostrzejszych zakrętach ponieważ auto jest nadsterowne i zaczna bujać tyłem (no ale to nie sportowy cupe a rodzinny minivan - wysoka buda). Wspomaganie kiewnicy rewelacja - jak wsiadam do CLIO 1,5dci żony to zawsze sprawdzam czy aby na pewno działa w wspomaganie.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu i boki rewelacja. Z tyłem nie co gorzej ale pomagają czujniki i duże lusterka boczne (za nie duży \"+\" dla Toyoty.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu. Jak dla mnie intuicyjna obsługa. Wcześniej jeździłem Golfem i nie miałem problemów z przesiatką do Toyoty. Nawet zegary na środku konsoli, które na początku uznałem za wadę tego modelu teraz uważam za dobre rozwiązanie. Jak wsiadam do auta z tradycyjnym rozwiązaniem deski to męczy mnie spoglądanie w dół na zegary i odrywa wzrok od drogi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klima działa super, nawiewy wydajne i w pełni sterowalne. Trzeba jedynie troszę rozeznać możliwści dodatkowych funkcji. Na zimę mamy dodatkową nagrzewnicę spalinową przyspieszającą podrzanie auta.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca dla kierowy i pasażerów w 1 i 2 rzędzie. Mamy tu do dyspozycji bardzo wygodne, osobne fotele z regulacją przesuwu w przód i tył oraz regulację kąta oparcia (również w fotelach tzeciego rzędu). Bagażnik mógłby być nieco większy, ale przesuwając fotele drugiego rzędu do przodu możemy go powięksyć o ok 15cm i dalej wygodnie jechać w 5 osób.
4,0
Wyciszenie
Śilnik słychać jak by to była benzynka - poprostu cisza. Gorzej z wyciszeniem podwozia. Zbyt głośno jest od kół ale tu może pomóc zmiana opon - jak zmieniłem na asymtryczne zimówki zrobiło się ciszej w porównaniu z letnimi na jakich go kupiłem - choć w internecie mają bardzo dobre opinie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w porównaniu do Golfa 1,9TDI 90KM większe o ok 1l ale mamy 2.0L i 126KM (cięzar aut jest taki sam) i dużo większą frajdę jazdy. Silnik nie bieże oleju jak np nowe 1.9TDI 105KM od VW. Przegląd mógłby być tańszy. Napraw nie dokonywałem. Minimalne średnie spalanie podałem dla prędkości do 100km/h powyżej np jazda po autostradzie 130km/h to już będzie 6.1
4,0
Stosunek jakość/cena
Zawsze mógłby kosztować mniej, ale porównójąc do Turana to i tak jest tańszy a dodatkowo ma 3lata gwarancji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak do tej pory bezawaryjny i oby tak dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIC.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 126KM 93kW
[l/100km]