Bezawaryjnie,żwawo,komfortowo i przestrzennie, przy rozsądnych kosztach i niewielkich wpadkach - jak na razie. Poniżej wszystko w szczegółach
Wrażenia
4,0
Silnik
Na chwilę obecną bez uwag.Silnik sprawuje się bez większych zastrzeżeń, jednak kto oczekuje sportowych wrażeń to źle trafił - ale też chyba nie po to kupuje się ten samochód.Benzyna dlatego że brak tu różnorakich "cudów", których ewentualna naprawa w dieslach kosztuje krocie.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów pracuje precyzyjnie i lekko z charakterystycznie wyczuwalnym kliknięciem.Wsteczny czasem haczy, ale że to moja kolejna toyota to też nie jestem zaskoczony.
5,0
Układ jezdny
Miałem pewne obawy co do zachowania się samochodu w zakrętach, zwłaszcza przez to, że jest sporo wyższy od Corolli E12. Jednak dzięki temu że jest szerszy i ma większy rozstaw osi, podróżowanie tym samochodem jest naprawdę przyjemne. W mieście doceni się lekko pracujące wspomaganie kierownicy.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzi się wysoko, dużo przeszkleń, krótka maska, bardzo duże lusterka. Polecam czujniki cofania zwłaszcza, gdy jeździ się sporo po mieście, gdzie zaparkować nie jest łatwo.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, czytelne i proste w obsłudze. Czasu wymagało jedynie przyzwyczajenie się do zegarów, które tutaj umiejscowione są na środku. Bardzo przyjemny bursztynowy kolor podświetlenia urządzeń, z regulacją natężenia zegarów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Okres wiosenny i ogrzewanie już nie potrzebne, a na klimatyzację jeszcze za wcześnie. Wszystko jednak sprawne, z jakim efektem okaże się później.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód prorodzinny. Dużo miejsca dla kierowcy i pasażera, a także w drugim rzędzie siedzeń. Bagażnik wystarczający dla 4 osobowej rodziny. Jazdy w ostatnim rzędzie siedzeń nie polecam - ciasno, o ile się tam w ogóle wejdzie.
5,0
Wyciszenie
Bardzo cicho w środku, z delikatnie włączoną muzyką silnik niesłyszalny.Powyżej 4 tys. obr./min. miły dla ucha warkot, który sprawia że samochód żwawo rwie do przodu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystko zależy od tego, gdzie się jeździ i jak się jeździ.Przy "zrównoważonym" obchodzeniu się z pedałem gazu oraz jazdą ok. 60/40 trasa/miasto, spalanie oscyluje ok 7,6 l./100 km. Myślę, że jest całkiem nieźle biorąc pod uwagę masę auta (1480 kg) i moc 147 KM.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wg. mnie historia samochodu,przebieg i stan są adekwatne do ceny jego zakupu.Mam nadzieję, że nie zawiodę się na marce.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niby nie usterka a jednak trochę drażni:
1) szybko wycierający się srebrny plastik przy hamulcu ręcznym,
2) skrzypiący podłokietnik,
3) zaginający się materiał na boczku przedniego fotela.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak...i niech tak pozostanie
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Valvematic 147KM 108kW
[l/100km]