Dłuuuugo zastanawiałem się co kupić aby pogodzić moje chęci i potrzeby rodzinne. W finale rozważałem używane (3-4 letnie) Toyoty Avensis i Verso (wyłącznie 1.8 benzyna) Mazdy 6 lub nowe z salonu Kia Carens lub Sportage a kupiłem ... 4 letnią Verso full wypas 2.0 D4D 124 KM - ot taka się trafiła :) Szklany dach, rolety przeciwsłoneczne w tylnych drzwiach, stoliki, pochylane oparcia foteli drugiego rzędu - rodzina jest przeszczęśliwa! Samochód ogólnie bardzo praktyczny - funkcjonalny, ma wiele plusów - choćby iczniki na środku lekko obrócone w stronę kierowcy, z przestawieniem się nie ma najmniejszego problemu - przyzwyczajałem się do nich chyba ... 5 sekund ;-) a żona siedząc na prawym fotelu nie widzi prędkościomierza! :) doceni to każdy kto jeździł z drugim kierowcą z rodziny (żoną, mężem, tatusiem ...) na prawym fotelu i nie chodzi o to aby szybko jechać ale w spokoju :) ta cisza z prawej strony !!! :)) Jak na razie (jeżdżę od miesiąca - co dziennie do pracy + 1 wycieczka po Polsce)rozczarowały mnie tylko spalanie diesla i atermiczność (a raczej jej brak) szyb. Mam najbogatszą wersję Verso ale słońce grzeje przez szyby boczne i dachową!!! (po odsłonięciu żaluzji dachowej) okropnie - zastanawiam się czy inżynierowie Toyoty nie znają atermicznych szyb czy producenci kupują najtańsze chińskie podróby nie trzymające standardu - w każdym razie słońce przez szyby grzeje w człowieka aż aż! i na to nic nie pomoże klima :( no i spalanie - nie wiem skąd te opinie o spalaniach Toyot na tym portalu (To moja 5 i w każdej do wartości portalowych muszę zazwyczaj dodawać 1 lub 2 litry - fakt, że mieszkam w Wawie i tu jeżdżę ... więc maksymalne to u mnie spalanie "miejskie". W każdym razie samochód waży równe 1600 (wg. danych z dow.rej.) i w mieście pali mi 8-9 litrów na 100 km (jeżdżę uważam normalnie, nie jak dziadek ale i nie jak napalony małolat, ot po prostu w miarę dynamicznie) , w trasie po Polsce - autostrada 130km/h - 7.0 l/100km, trasa do (!) 110 max 120 na h - 6.0 l/100km - wyniki jak dla benzynowej Corolki no ale jest tu 400 kg więcej no i komfort jazdy inny !
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na razie bardzo dobrze, poza nieco wygórowanym jak dla mnie spalaniem jak na diesla (stąd 4 a nie 5)
5,0
Skrzynia biegów
bez uwag, jak w innych samochodach - jest pod ręką :)
5,0
Układ jezdny
bardzo dobrze - choć niestety mam 17 calowe kola, których nie szukałem ale były ... na nasze drogi wolałbym 16-tki i grubsze/wyższe gumy
3,0
Karoseria
sama karoseria OK ale lakier czarny metalik - piękny, w różnym świetle połyskuje różnymi kolorami - czarny z odcieniem granatu, czarny z odcieniem zieleni, czarny z odcieniem niebieskiego - czarny czarny chyba tylko w garażu i no właśnie to ALE
strasznie podatny na zarysowania!!! jak mi powiedział gość w salonie - "te lakiery rysują się od samego patrzenia na nie"
Komfort
4,0
Widoczność
Wiele osób narzeka na słupki przednie - hmmm w każdym samochodzie sa i w wielu zasłaniają nie mniej, trzeba poprostu myśleć :P
5,0
Ergonomia
Umieszczenie przełączników od ogrzewania foteli zaplanowane bez sensownie (ale nie jest to rzecz przeszkadzająca na co dzień) - tym bardziej że miejsca z przodu byłoby pod dostatkiem. Brak dedykowanego wygodnego miejsca na telefon typu smartfon a pokrywa konsoli z lewej strony kierownicy wielka gładka pusta aż się prosi o umieszczenie tam schowka jak w każdej Corolce (tylko ze trzy razy większego - bo taki by się zmieścił). poza tymi drobnymi mankamentami bardzo dobrze
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kiepsko :( , w wielu tańszych samochodach i "gorszych" markach mamy nawiewy na tył w konsoli centralnej albo bocznych słupkach a tu MAMY 3 rzędy foteli i nawiewy tylko z przodu :(( aż się płakać chce (ale o tym wiedziałem kupując, cóż zrobić nawet top wypas nie daje nawiewów na tył, tu nie było więc wyboru). W środku duży samochód brak dodatkowych nawiewów sprawia że klima wieje miejscowo (łokcie albo stopy tym z przodu odpadają) a słońce przez szyby grzeje ci punktowo jak .... Dodatkowo przy manualnej klimie w Corolce miałem możliwość regulacji nawiewu np. góra dół pół na pół albo nieco więcej dół mniej góra (skala poklatkowa ale była a tu w automatycznej ... cóż góra dół tak albo oba kierunki albo któryś wybrany ale opcji np. 2/3 nawiewu góra 1/3 siły nawiewu dół już nie ustawisz :((( i jak wspomniałem wcześniej w trasie nie raz miałem uczucie że w stopy już zimno a w korpus jeszcze za ciepło :( i wachlowałem włączając i wyłączając co chwila nawiew dolny
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Super, nic dodać nic ująć
4,0
Wyciszenie
na 17 hałasuje powyżej 120 km/h :(
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie jak benzyna, czasami żałuję że nie kupiłem 1.8 Avensisa, ale cóż dzieciaki nie miałyby takiej frajdy z bajerów i z wygody oraz funkcji (stoliki, pochylane fotele) w podróży :) Mam nadzieję, że będzie bezawaryjny.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ceny Verso z sufitu :( liczę na jakość/bezawaryjność - ale to ocenię za jakiś czas. Za cenę mojej 4 latki (fakt że full wypas, mógłbym kupić nówkę Kia Carens w niezłej wersji)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
za wcześnie
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
za wcześnie
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 124KM 91kW
[l/100km]