Przeniesienie napędu
: Jak już pisałem - skrzynia CVT bardzo fajna i rzeczywiście oszczędza paliwo.
5,0
Całokształt
Nie mam za dużego porównania, ale jako samochód rodzinny auto sprawuje się wyśmienicie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na razie żadnych problemów. Wolnossący bez turbo doładowania, a więc klasyk bez bajerów, ale swoje robi.
5,0
Skrzynia biegów
CVT - gładka jazda, inteligentna - w miarę możliwości utrzymuje niskie obroty, dzięki czemu przy prędkościach miejskich wykorzystuje dużą sporą moc silnika i trzyma na niskich obrotach minimalizując spalanie. "Wyczuwa intencje" i np. włącza hamowanie silnikiem jak hamujemy z górki - tu byłem mile zaskoczony :) Poprzednio miałem nissana z automatem hydraulicznym i takich rzeczy tam nie było ;)
5,0
Układ jezdny
Trudno mi porównać, jak dla mnie świetnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Wysoko się siedzi i szyba duża, więc ok.
Może przednie słupki jednak trochę szerokie są, przy skręcaniu np. w ciemne uliczki trzeba się dobrze wychylać i wpatrywać. Miałem też do porównania jazdę w Renault Espace i tam zdecydowanie mniejszy był problem z obserwowaniem sygnalizacji świetlnej wiszącej nad głową.
5,0
Ergonomia
Generalnie dobrze jest. W środku przestrzeń, wszystko pod ręką, klimatyzowany schowek itp, kamera z tyłu + dodane czujniki parkowania z przodu i jest bajka.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dmuchawa trochę za głośna ale może nie mam porównania.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest bardzo dobrze.
Wersja 7-os. Dodatkowe miejsca schowane w podłodze, w żaden sposób nie ograniczają bagażnika po złożeniu, jest płasko. Nie są to siedzenia o pełnym komforcie dla osoby dorosłej, ale w razie potrzeby do posadzenia nawet większych już dzieciaków jak znalazł. Duży plus, że można je wyciągać pojedynczo i w ten sposób bardzo różnie modelować kształt powierzchni bagażowej w razie potrzeby przewozu np. długich pakunków i osób jednocześnie (narty ? ;).
4,0
Wyciszenie
Przy włączonej wentylacji na 3 (z 4) już jest wyraźny szum przeszkadzający w słuchaniu radia. Wyciszenie silnika i zawieszenia moim zdaniem bardzo ok.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5.7 l to można uzyskać w trasie przy prędkości około 50-60 km/h. Wlekąc się za ciężarówkami udało mi się nawet na odcinku około 80km zejść do 5.3, trasa z Kościerzyny do Gdyni - ale to ciężko nazwać jazdą. Normalnie bez szaleństw w trasie spali około 7l, w mieście raczej lekka noga będzie około 8l, przy prędkości 130-140 autostrada podchodzi pod 10, więcej się tym samochodem nie jeździ, szkoda skrzyni biegów no i jest podatny na podmuchy wiatru. Zimą jazda na krótkich odcinkach praktycznie cały czas na zimnym silniku to wskoczy nawet i pod 12 (licząc na całym baku - jak ograniczymy użytkowanie samochodu do odwożenia dzieci do szkoły i wypadów na zakupy w pobliże domu). Muszę powiedzieć, że skrzynia CVT zachowuje się bardzo fajnie w przy prędkościach do 50h, bo utrzymuje silnik na niskich obrotach i stąd jak komuś bardzo zależy to i w mięście uzyska niskie spalanie. Poza tym cudów nie ma, samochód swoje waży, duży jest a zima w Polsce to jednak ciągle zima.
5,0
Stosunek jakość/cena
Powiem krótko: trudno znaleźć samochód rodzinny z automatem (to u mnie było must be) w podobnej cenie i jakości, ja widzę tylko znacznie droższe.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odpukać w niemalowane, jest ok. Będę wymieniał lewy tylny reflektor. Dopóki tylko zaparowywał uznałem za normę, ale teraz jest już po prostu brudny. W serwisie na przeglądzie obiecali, że wymienią.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co żadnych problemów.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Valvematic 147KM 108kW
[l/100km]