Fajne, przestronne, rodzinne auto na długie trasy. W mieście duży promień skrętu i wysokie spalanie (10 L) obniżają jego ocenę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przyspiesza grubo powyżej 3000 obrotów przez co wszelkie wymuszania i wyprzedzenia trwają o wiele dłużej niż focusie II tdci, który użytkowałem poprzednio, ale to w końcu niedoładowana benzyna. Poza tym Ok.
4,0
Skrzynia biegów
6 bieg pozwala oszczędzać paliwo, ale krótkie przełożenia 1-3 męczą w mieście. Z drugiej strony są bardzo elastyczne przez co na 3 można pokonać większą cześć trasy. Sprzęgło słabo, albo za dużo gazu albo za mało - ciężko wyczuć albo za bardzo przyzwyczaiłem się do dwumasy. Biegi nie haczą, chociaż czasami ze wstecznym jest problem. Polecam jednak dopłacić za automat.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze tłumi wszelkie przeszkody, chociaż nieco gorzej niż poprzedni Ford Focus II. Dobrze trzyma się drogi.
Komfort
5,0
Widoczność
Z kamerą doskonała.
5,0
Ergonomia
Schowki z tyłu pod podłogą, stoliki lotnicze dla dzieci, uchwyty na butelki, schowek klimatyzowany i na okulary. Miejsce na sławetny portfel pod łokietnikiem, schowek wysuwany pod siedzeniem pasażera. Niczego mi nie brakuje. Bagażnik mógłby być w prostokąt.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja świetnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca w 1 i 2 rzędzie. Bez "buły" z tyłu i 3 niezależnie przesuwane siedzenia z tyłu powodują, że pomiędzy fotelikami usiadze bez problemu i wygodnie dorosła osoba, a to zdecydowało u mnie o wyborze tego samochodu.
5,0
Wyciszenie
OK, dopiero przy 150/160 h robi się głosniej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety spalanie w mieście 10 L znacznie obniża ocenę w tym punkcie
4,0
Stosunek jakość/cena
Sporo kosztuje, chociaż już w standardzie jest TSS.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2000 km więc nie ma prawa, chociaż przez 1500 km piszczały hamulce?!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za wcześnie i mam nadzieję, że nigdy
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Valvematic 147KM 108kW
[l/100km]