Generalnie bardzo fajne auto i po liftingu na prawde ładne. Brakuje jednak czegoś co mogłoby nazwać je przełomowym lub oszaleć na jego punkcie.
Porównywałem z C-Maxem (konsola jak ze star-treka i tańsze plastiki), Mazdą 5 (wąska tylna kanapa), Scenicem (żona odrzuciła ze względu na zegary) i wybrałem Toyote.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 147 kucyków wyystarczający do zwinnego poruszania się tym autem i ma niewygórowany apetyt na paliwo. Trochę brakuje elastyczności na wyższych biegach, ale wiadomo to nie diesel. Redukcja i ogień! Czwórka bo przesiadam się z mocniejszego Vteca w lżejszym aucie, nie ma porównania do 1.6 w takim megane cz focusie.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą precyzyjnie. Duzy plus za lokalizację dzwigni zmiany biegów, bardzo wygodne rozwiązanie, praktycznie nie ruszamy ręki z podłokietnika.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobry balans między komfortem a precyzją. Generalnie nie słychac hałasu z drogi czy poprzecznych nierówności. Nie testowałem ostrzejszych łuków ale nie oczekujmy trzymania jak w mondeo lub accordzie. Na pewno jest bardziej komfortowo.
Komfort
5,0
Widoczność
doskonale w każdym kierunku. Olbrzymia szyba przednia nie przesłoniona przez zegary. Zegary na środku zrażają przy pierwszym poznaniu, po dniu przyzwyczajenia widzimy ze jest to w sumie wygodne - nie trzeba odrywac wzroku od drogi. Zegary mogłyby być ciut większe.
4,0
Ergonomia
Wiele możliwości konfiguracji tylnych siedzeń, dużo miejsca z tyłu. Wszystkie przełączniki rozsądnie rozmieszczone. Mi jednak brakuje jakiegoś miejsca na portfel/komórkę. Fotel kierowcy mógłby być zapewniać nieco lepsze trzymanie boczne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lecie OK, wiele możliwości regilacji nawiewu. zimą nie testowane.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duzo miejsca, szczególnie z tyłu. Myślę że to m.in. ze względu na siedzącą (wysoką) pozycję za kierownicą, nogi są bardziej ugięte niż w sportowych autach, więc wymagają mniej miejsca, ale i tak jest sporo przestrzeni (duzo więcek porównując do Accorda) docenia sie brak tunelu pośrodku.
5,0
Wyciszenie
Tak jak ktoś napisał - są pewnie cichsze auta, ale te przede mną. Jedna w większych zalet to komfort i wyciszenie. Do 120 względnie cicho, do 180 przyzwoicie cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jeszcze nie sprawdzałem kosztów wizyty w ASO, ale z japonczykami tanio nie będzie. Zawsze jeździłem japończykami i nie jeżdzę do ASO. Jeśli chodzi o zużycie to na przyzwoitym poziomie - trasa po polsce ok. 7-7.2l. Autostrada na dotarciu (do 120km)- 6l. samo Miasto 8-9l.
Tyle co swift 1.3benzyna lub Accord 2.0 benzyna.
4,0
Stosunek jakość/cena
dobrze z plusem. Auto nietanie ale warte swojej ceny. Konkurencja prawdopodobnie tańsza w bazowym modelu, ale przy konfiguracji prawie-full wypas różnica się zaciera - toyota daje więcej w standardzie i obecnie ma promocje na pakiety.
Dealerzy odproni na rabaty, choc można uciąć nieco z ceny katalogowej
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Valvematic 147KM 108kW
[l/100km]