Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Supra V

monkahead, 4 miesiące temu
Silnik 2.0 258KM 190kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Supra V 2.0 258KM 190kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,64
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Przyspieszenie i "radość z jazdy".
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Skrzypienie plastików w środku, tego absolutnie nie powinno być w tego typu aucie premium.
5,0
Całokształt
Świetne sportowe Gran Turismo, przyciągające spojrzenia innych kierowców oraz przechodniów jak magnes. Auto pozwala się wyróżniać na drodze wśród innych sportowych samochodów, nawet 2x droższych.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest to wersja silnikowa 2.0 B48 (zamiast 3.0 B58), jednak mocy & momentu nie brakuje, 258KM/400Nm przy 1500rpm. Auto przyspiesza do 100km/h w 5 sekund, a praktycznie z każdego zakresu obrotów bardzo mocno wyrywa do przodu, także moim zdaniem wystarczy, bo przy tym przyspieszeniu, to już trzeba szybko reagować na to, co się dzieje z autem. Przesiadłem się z auta które miało 7s do setki i różnica w przyspieszeniu jest bardzo duża, te 2s robi robotę.
5,0
Skrzynia biegów
8 biegowy automat ZF 8HP, znany, trwały, tani w serwisie, tutaj nie ma się do czego przyczepić. Skrzynia jest bardzo szybka, nic nie szarpie.
5,0
Układ jezdny
Supra MkV (J29) jest zbudowana na podwoziu BMW Z4 (G29), także jest "radość z jazdy". W pakiecie "Sport" dostępne jest adaptacyjne zawieszenie. Ogólnie komfort jazdy jest bardzo dobry, używam auta jako daily, nawet zimą. Samochód nie męczy w długich trasach, idealne GT na wakacyjne, dalekie wycieczki w 2 osoby. Zawieszenie w trybie Sport również nie jest zbyt twarde, dobrze tłumi nierówności ale jednocześnie pozwala na sportową jazdę, bez przechylania w zakrętach.
4,0
Karoseria
Nadwozie jak to w nowoczesnych samochodach, zbudowane jest z różnych materiałów. Maska i drzwi są aluminiowe, klapa bagażnika plastikowa, także ogólnie samochód nie jest ciężki jak na swoją kategorię. Nadwozie jest sztywne, nie mniej jednak we wnętrzu pojazdu słychać skrzypienie plastików, zwłaszcza z tyłu, za fotelami, to jest akurat trochę denerwujące (odjąłem za to 1 gwiazdkę).
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność jest ograniczona, małe tylne boczne szyby oraz mocno pochylona szyba tylna ograniczają widoczność, trzeba się mocno wychylać w czasie włączania się do ruchu. Widok do przodu (180 stopni) jest OK, słupki A nie ograniczają już tak widoku, szyby boczne w drzwiach nie są za duże ale moim zdaniem widoczność na boki jest ogólnie dobra jak na niskie auto sportowe.
4,0
Ergonomia
Ogólnie ergonomia jak na "niemieckie" wnętrze w dużej mierze inspirowane BMW jest dobra ale jest kilka rzeczy które należało poprawić po kilku latach produkcji. Schowek pasażera jest mały (na szczęście wyflokowany), schowki na drzwiach nie nadają się do niczego, za małe na butelki, może zmieszczą jedynie rękawiczki. Schowka w podłokietniku nie ma wcale, duży brak, są tam otwory na kubki. W ogólnym rozrachunku, Mazda MX-5 NCFL miała więcej schowków niż ta Supra ...W BMW Z4 G29 jest pod tym względem dużo lepiej, tutaj Toyota się nie popisała.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj wszystko jest w najlepszym porządku, zimą fotele fajnie grzeją, szyby nie parują, nawiew jest cichy i komfortowy, klimatyzacja jest wydajna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer mają bardzo duże miejsca, pomimo tego, że samochód ma tylko 2 fotele, to miejsca w kabinie jest bardzo dużo (mam 186cm wzrostu i sporo zapasu miejsca nad głową i na nogi).
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest bardzo dobre jak na sportowy samochód, nie słychać żadnych odgłosów z komory silnika, można komfortowo rozmawiać, nawet przy 160km/h jadąc niemiecką autostradą. Słychać za to trochę wydech, głównie w trybie "Sport", no ale o to w tym aucie chodzi, także na przeloty na trasie, zmienia się tryb na "Normal" i jest dużo ciszej, nie ma też wtedy popcornu, przy odpuszczaniu gazu, jak to ma miejsce w trybie "Sport". Ogólnie auto jest bardzo komfortowe w środku, jeśli chodzi o wyciszenie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części można brać z BMW, nie tylko z Z4 G29 ale również z serii 3 G20, także jak coś jest za drogie w ASO Toyoty, to szuka się części w ASO BMW, zamienniki też się pewnie znajdą z BMW, na razie jeszcze nic nie wymieniałem, auto ma niespełna rok.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli chodzi o efekt "wow", to stosunek jakości do ceny jest nie do pobicia. Auto przyciąga wzrok na ulicy jak jakieś super car'y, ludzie ciągle robią zdjęcia Supry także trzeba się do tego przyzwyczaić. Ogólnie za 250k zł dostajemy dobry, sportowy samochód, fajne GT na dalsze wycieczki, który powinien bardzo dobrze utrzymywać wartość, zwłaszcza z powodu zakończenia produkcji w UE w 2023 roku.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak awarii. Fabrycznie była źle ustawiona geometria zawieszenia oraz nieaktywowana nawigacja (system idrive z BMW), obie rzeczy poprawiono w ramach gwarancji w ASO.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, na razie jedynie 5700km przebiegu w niecały rok.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 258KM 190kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Supra V