Przeniesienie napędu
: Udało mi się pewnego dnia wyrwać przegub napędowy, ponieważ kręciłem się po metrowej zaspie śniegu, także moja wina.
5,0
Całokształt
Bezapelacyjnie pod względem technicznym auto CZOŁG! Przez 3 lata użytkowania zero problemów , najwierniejsze auto jakie miałem (a miałem ich wiele). Nie widziałem nigdy żadnej kontrolki check engine czy innej żółtej lub co gorsza czerwonej. Auto, które w mym sercu zostanie na zawsze. Jeździłbym dalej tą kaczuszką, ale pani wjechała mi w tył a naprawa blacharska jest nieopłacalna. Być może sprzedam ją do Afryki, aby innym dzielnie służyła, bo nie mam skrupułów jej zgnieść na złomie. Ludzie, jeśli chcecie mieć auto robocze o którym zapominacie, że istnieje poza wyminą filtrów i oleju, bierzcie Starletkę. Takich aut już się nie produkuje, starą Dobra japońska szkoła. Polecam wersję przynajmniej ze wspomaganiem kierownicy, bez tego jazda jest toporna mimo że to małe i lekkie autko.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mam wersję 75 km, czyli słabszą odmianę. Auto niezwykle dynamiczne jak na tę moc. Niejeden z nowszym aucie zdziwił się na światłach co to maleństwo potrafi. Zdarzyło mi się raz przez przypadek podczas wyprzedzania zredukować z 5 na 2 zamiast na 4 przy ok. 110 km/h. Myślałem, że korbowód wypadł przez maskę. Nie w Starlecie. Biedna, zrobiła "łutututu" i dzielnie wiozła nas dalej. Dodam tylko, że przez 3 lata dałem jej dobrze w palnik, na autostradzie zamknąłem licznik. Nie wiem czy to wina mojego agresywnego stylu jazdy, czy wina instalacji LPG, ale po założeniu gazu zauważyłem wzrost poboru oleju średnio 1l/1000 km. Nie przejmowałem się tym zbytnio, bo auto mimo konsumpcji oleju wiozło mnie zawsze do celu. Do poboru oleju przyczyniły się zapewne zużyte uszczelniacze zaworowe.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia raczej precyzyjna, choć u mnie po wymianie sprzęgła trochę haczyła przy zmianie z 2 na 3, ale według mnie kwestia przyzwyczajenia.
4,0
Układ jezdny
Generalnie bardzo zwinne autko, idealne do miasta, można wszędzie się powciskać. Trochę podsterowne mimo dobrych opon.
5,0
Karoseria
Mój egzemplarz wyjątkowo dobrze zabezpieczony przed korozją. Z elementów które zginęły to metalowa osłona przewodu od wlewu paliwa do baku i sam wlew paliwa z uwagi na gromadzenie się tam wody po deszczu.
Komfort
5,0
Widoczność
Dla mnie bez zastrzeżeń, małe autko spora szyba z tyłu
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, przyciski np. od szyb intuicyjne. Brakuje jedynie regulacji kolumny kierowniczej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam egzemplarz bez klimy. W zimie momentalnie się nagrzewa, a latem co ciekawe chłodne powietrze działa rewelacyjnie, ma się wrażenie jakbyśmy jechali autem z prymitywną klimatyzacją.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 179 cm więc dla mnie idealnie, maksymalnie jechaliśmy w 4 osoby i daliśmy radę.
3,0
Wyciszenie
Jest głośno przy wyższych prędkościach ponad 120 km/h, ale bez problemu da się rozmawiać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 75KM 55kW
[l/100km]