Autko miejskie. Nigdy nie odmówiło jazdy - wszystko za przeproszeniem "szlag trafi", a silnik dalej zapali i pojedzie. Niesamowite. Właśnie tego oczekuję od auta - przede wszystkim żeby jeździło.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mały silniczek, niechętnie się zbiera. Jak zimny, to narowisty. Lecz jak złapie temperaturę to jeździ. Dobra elastyczność. Odpala "od kopa" nawet w największe mrozy, ale: trzeba mieć sprawny ukł. zapłonowy (rozdzielacz, przewody, świece, akumulator).
3,0
Skrzynia biegów
Przy redukcji z 4 na 3 bieg, zgrzyt. Poza tym nie ma problemów. olej nie wymieniany od nowości - i nie będzie takiej potrzeby.
Musiałem się przyzwyczaić do sprzęgła, bardzo krótki skok i momentalnie "bierze".
4,0
Układ jezdny
Trochę za niskie zawieszenie - przez co po kilkunastu zahaczeniach o progi zwalniające, urwało mi rurę pomiędzy kolektorem a tłumikiem pośrednim. Pomogło spawanie. Wydech nie wymieniany od nowości!
Pewność prowadzenia zalezy od amortyzatorów - a u mnie więcej niż potrzeba, by je wymienić.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
To auto miejskie i na takie warunki jest świetne. Zwrotnei w miarę zwinne, zmieszczą się zakupy z hipermarketu. A jak się złozy siedzenia, to wejdzi i lodówka. Ergonomia Toyory - wszystko jest w zasiegu ręki.
Przy większych szybkościach będzie przeszkadzał hałas od silnika. Bo szybko tym, autkiem się jeździć nie da.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ja lubię, kiedy w największe mrozy, jest mi ciepło w stopy. Lubię, gdy Zaszroniona i zaparowana szyba schnie praktycznie w oczach. Starletka mi to zapewnia w 100%.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu - komfort. Pasażer z przodu może opuścić siedzenie do poziomu i "przechrapać´ całą drogę. A z tyłu jest wystarczająco miejsca na nogi. Niby małe, ale nawet wygodne, ale tylko dla 4-ch pasażerów.
4,0
Wyciszenie
Silniki japończyków lubią wysokie obroty, a to przekłada się na generowany hałas.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na początku było przyjemnie mało, ok 5.5 l/100 w trasie. Teraz średnie spalanie powyżej 7. Trzeba się temu przyjrzeć z bliska.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sporo: zużycie tuleji kierownicy, trzaski z kokpitu, zużycie tarcz i bębnów hamulcowych, przewody WN (wrażliwość na wilgoć), nieszczelności (w kabinie po deszczu jest wilgotno) itd.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeśli nie licząc dziurki w przewodzie hamulcowym, to usterek uniemożliwiających jazdę (nawet z urwanym wydechem da się jeździć :-) brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 54KM 40kW
[l/100km]