Inne
: Niezawodność większości podzespołów i komfort jazdy, oraz trwałość wykończenia wnętrza.
5,0
Całokształt
Auto godne polecenia!
Wrażenia
5,0
Silnik
Wymaga nieco troski - wymiana oleju (koniecznie dobry mineralny) co 10.000 km i paliwo, które nie jest chrzczone zapewniają spokój na lata. Zerknięcie na świece, gaźnik, filtr powietrza czy linkę gazu dają pewność, że nic nas nie zaskoczy na drodze. Silnik mimo niewielkiej pojemności (1000 cm3) pozwala przyspieszyć, gdy trzeba (robi się głośno przy 4,5 k obrotów). Jak na konstrukcję sprzed ponad 20 lat - rewelacja, mechanicznie doskonały.
5,0
Skrzynia biegów
Rzadko który samochód ma tak dobrą skrzynię biegów - tu również konieczna jest troska - i dobrze jest od czasu do czasu powierzyć ją rękom fachowca. Byle jaki olej nie zdaje egzaminu. Biegi chodzą świetnie, prawie jak we współczesnych automatach.
4,0
Układ jezdny
Wiek auta robi swoje, niestety, układ jezdny po 20 wiosnach domaga się generalnego remontu, jest to niestety kosztowne, niemniej wcześniejsze konserwowanie pomaga przetrwać fabrycznej konstrukcji. Niemniej jednak - prowadzi się wygodnie (autko lekkie, więc brak wspomagania odczuwają jedynie antytalenty parkowania).
Komfort
4,0
Widoczność
Wąskie słupki, spore szyby - prawidłowa pozycja kierowcy daje widok 100%.
4,0
Ergonomia
Typowa dla samochodów produkowanych w latach 80-tych - wykończenie w dobrych materiałach i przemyślana, japońska konstrukcja.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W mercedesach produkowanych w tych latach nie ma możliwości regulacji obiegu powietrza - a w Starletce jest :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na autko małe - miejsca bardzo dużo. Współczesne Fiaty, Daewoo itp., itd. nie mogą się równać z Toyotą.
3,0
Wyciszenie
... silnik pracuje głośno (jak pisałem wyżej, 4,5 k obrotów jest... słyszalne), wyciszenie w czasach produkcji tego modelu było kwestią względną w autach tej klasy. Istnieją jednak znacznie gorsze samochody pod tym względem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zadowalająca każdą kieszeń - kompromis pomiędzy optymalnym zużyciem paliwa a mocą i komfortem jazdy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupione bardzo tanio, za 1.600,00 PLN. Po wlożeniu paru groszy i kilku istotnych naprawach - warte co najmniej 2,5 raza tyle!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Legendarna, wprost nie do opisania. Nie psuje się nic!
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wiek robi swoje - niedawno konieczna była wymiana obudowy skrzyni biegów (wyrwane gwinty mocowania silnika) oraz wydechu. Koszty - ok. 1.500,00 PLN. Naprawy opłaciły się, auto jeździ jak nowe.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 54KM 40kW
[l/100km]