Przeniesienie napędu
: zwrotność i zwinność. rewelacja w mieście! parkingi w galeriach handlowych niestraszne!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: trzeszczenie plastików, fotele nie wskakują w ząbki szyn po przesunięciu. Przy przyspieszeniu albo hamowaniu dopiero - z trzaskiem
5,0
Całokształt
Jestem szczęścliwym posiadaczem tego auta od 3 miesięcy. Wersja XLE. Wcześniej jeźdźiłem VW Golf IV Kombi, który był zbyt ciasny na dłuższe trasy dla rodziny z dwójką małych dzieci. Toyotą przejechałem już parę tysięcy km. Pomimo, że poznałem już nieliczne wady, nie zamieniłbym go na inny model. Mamy wersję 8. osobową. 8 Fotel jest bardzo wygodny jak na swoje małe gabaryty i często go używamy. Chciałem wersję z aktywnym tempomatem, ale baaardzo trudno upolować, do tego on jest tylko w 7 osobowej wersji limited...
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacja. W trakcie normalnej, nawet dynamiczniejszej jazdy, nie trzeba przekraczać 2,5 tys. obrotów. Silnika wówczas prawie nie słychać. Natomiast jeśli trzeba, budzi się rakieta - którą słychać, może nawet odrobinę za głośno. Ze względu na moc trzeba uważać na buksowanie kół, szczególnie w deszczu. 4x4 lepiej pasuje do tego silnika, ale za cenę rezygnacji z 8 siedzenia i większego spalania...
5,0
Skrzynia biegów
W porównaniu z 5biegowym Tiptronikiem z Golfa - rewelacja. Zero szarpania, dobrze rozumie, kiedy chcę redukcji.
4,0
Układ jezdny
Przy prędkościach autostradowych, tj. od 140km/h mam wrażenie "pływania". Winne miękie zawieszenia i gabaryty chyba. W porównaniu z Golfem kombi czułe na podmuchy boczne. Na plus fantastycznie mały promień skrętu - taki jak w golfie, a toyota jest od niego o ponad 70cm dłuższa!
Komfort
5,0
Widoczność
Jest świetnie, ale mały minus za dużą strefę martwego punktu pomimo ogromnych lusterek. Przydałby się czujnik martwego punktu. Kamera cofania super, czujniki z tyłu super. Brak czujników z przodu coraz mniej doskwiera.
5,0
Ergonomia
Rewelacja. Elektrycznie przesuwane drzwi, elektrycznie otwierany i zamykany bagażnik, zabezpieczenia przed otwieraniem drzwi przez dzeici, przesuwany drugi rząd foteli, sterowanie dźwiękiem przestrzennym, wbudowane roletki przeciwsłoneczne, świetny system audio, dvd w podsufitce dla dzieci i wieeele innych- wszystko, żeby rodzinie pakowało i podróżowało się bardzo wygodnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
super
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ostatnio siedziałem w Porsche Cayenne i czułem ciasnotę... :) Po złożeniu 3 rzędu podwójny wózek dziecęcy wchodzi bez składania. Podróż w 2 czterosobe rodziny była super komfortowa. Do bagażnika weszły dwa wózki, dwa wielkie plecaki, ileś tam toreb, małych walizek i jeszcze zostało miejsce.
2,0
Wyciszenie
Słabe wyciszenie to wg. mnie największa wada tego samochodu. Tutaj 10 razy tańszy golf IV wygrywa. Powyżej 130km/h przeszkadzają szumy powietrza. Na poznańskich dziurach trzeszczy plastikowa tapicerka, plastikowe dvd w podsufitce, plastikowe wykończenie bagażnika, pod którym jest goła blacha. Poważnie zastanawiam się nad oddaniem samochodu do całościowego wyciszenia...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ma się nie psuć i póki co się nie psuje. Porównywałem ceny części eksploatacyjnych w ASO i są takie same jak w Avensis. Jest dobrze! Spalanie średnio 12/100km. dokładnie takie, jakiego się spodziewałem. W porównianiu z Golfem IV doszło AC, płatny parking...
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ma się nie psuć i póki co się nie psuje. Porównywałem ceny części eksploatacyjnych w ASO i są takie same jak w Avensis. Jest dobrze! Spalanie średnio 12/100km. dokładnie takie, jakiego się spodziewałem
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.5 V6 266KM 196kW
[l/100km]