Silnik
: Kultura pracy tej jednostki oraz jej bezawaryjność
5,0
Całokształt
Samochód kupiłem z myślą o bezkompromisowym przemieszczaniu się z rodziną na długich trasach pow. 1000km oraz o bezpiecznym poruszaniu się w miejskiej dżungli na co dzień.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niezawodna V6 charakteryzująca się miłym dla ucha pomrukiem niewysilonych 230 KM. Bez żadnych turbosprężarek, kompresorów i innych wynalazków, których naprawa potrafi kosztować tyle, co tydzień w Austrii na nartach.
5,0
Skrzynia biegów
Niezawodna, doskonale zestrojona z silnikiem, zmienia nienachalnie biegi, dając poczucie pełnej kontroli nad samochodem zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni.
4,0
Układ jezdny
Miękko, komfortowo, niezawodnie- jeżeli szukasz przyklejonego do ziemi samochodu, który podskakuje na każdej dziurze z precyzją kierowania go-karta to nie kupuj tego auta.
5,0
Karoseria
Zero jakiejkolwiek rdzy po 15 latach.Auto bezwypadkowe. Podwozie myję po każdej zimie w profesjonalnej myjni na podnośniku.
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała, w każdym kierunku. Jadąc nim czuje się jak 200 cm facet na koncercie stojący w tłumie.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu i działa!! Design trąci już myszką i nie ma co owijać w bawełnę, są ładniejsze wnętrza z ekranami zbliżonymi do TV. Różnica jest taka, że jak mi się robi zimno to sięgam po pokrętło , przekręcam je i mam ciepło bez zbytecznego grzebania w czwartej zakładce jakiegoś menu sprawdzając czy wystarczająco precyzyjnie nacisnąłem wirtualny przycisk odrywając wzrok od jezdni.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima na tył, klima na przód- osobne regulacje, okna opuszczane w drugim rzędzie, uchylne w trzecim. Wszystko tak zaprojektowane by ogrzać lub skutecznie schłodzić ten autobus. Jazda z otwartym oknem kierowcy nie powoduje ani przewiania uszu ani lania się wody do środka- nie wiem jak, ale zrobili to sprytnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pełne szaleństwo. Przy rozłożonych 7 miejscach wciąż wchodzą 4 walizki 200 L. Przy złożonym 3 rzędzie siedzeń można wrzucić swobodnie dwa rowery bądź teściową na leżąco bez konieczności podkurczania nóg.
4,0
Wyciszenie
Fakt jest taki, że jest to kredens na kołach, zatem przy 120 km/h jest cicho i przytulnie, przy 140km/h robi się głośniej ale wciąż znośnie, przy ok 160km/h dokuczają już dwa dźwięki: szum wiatru oraz chlupot wiru w baku.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Częśći są bezproblemowo dostępne w Intercarsie lub innych tego typu hurtowniach.
Bywa, że trafi się specjalista, który mówi że Sienna to Fiat i że nie ma takich części i co Pan mi zrobi... Czasem i ASO potrafi miło zaskoczyć np. koszt amortyzatorów w ASO to 240 PLN za szt, a podróba w hurtowni 300 PLN. Auto bazuje na Lexusie ( silnik) zawieszenie i reszta gratów to Camry jeśli to wytłumaczycie w hurtowni, to macie drogę wolną do przebierania w ofercie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze trudno by znaleźć auto, które zaoferuje Wam taki komfort podróżowania, bezpieczeństwo i dystans do otaczającego świata.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
NIC, NULL, ZERO- tylko eksploatacja. Wymieniaj zgodnie z instrukcją oleje, płyny, świece, klocki, a ominą Cię nieprzyjemne niespodzianki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raz przepaliła mi się żarówka w prawym reflektorze i musiałem wymienić ją przy Panu policjancie w CZ. Zajeło mi to jakieś 5 minut. Żadnych poważnych i niepoważnych awarii nie miałem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.3 i V6 24V 233KM 171kW
[l/100km]