Uważam, że wśród vanów no najlepszy model. Miałem do czynienia z Chryslerem wcześniej.Te samochody mają się do siebie jak mercedes do fiata. W Siennie wszystko jest na miejscu. Jak jadę na urlop za granicę, to nie myślę o mechanikach, naprawach, awariach. Spalanie jak na tak duży silnik i samochód jest rewelacyjne. Odradzam mocno gaz - jest zbyteczny. Olbrzymia przestrzeń w środku. W ostatnim rzędzie siedzi się bez przykurczów nóg, obok schowki, pojemniki na napoje itp. Jest to prawdziwy pojazd dla 7 osób, które mogą jechac w dalekie trasy w pełnym komforcie. Dla rodziny z dziecmi sienna jest wymarzonym pojazdem. Wkładałem tam wózek, walizki, chodzik, krzesełko do jedzenia, wanienkę do kąpieli i ........... swój rower. Na drodze pojazd wzbudza zainteresowanie a gabaryty powodują, że zwykle inni kierowcy ustępują miejsca. Polecam Siennę wszystkim zainteresowanym Vanem. To doskonały model.
Wrażenia
4,0
Silnik
Rakieta, dynamiką nie odbiega od limuzyn BMW, Audi, Mercedes. Na drodze wywołuje to duże zdziwienie.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo płynna zmiana przełożeń. Nie ma żadnych szarpań. Jedynie przy gwałtownym przyspieszeniu redukcja biegu powoduje nagłe wgniecenie w siedzenie. Czy to jest powód do zmartwienia ? :)
4,0
Układ jezdny
Żadnych stuków, dobra przyczepnośc, elastyczne zawieszenie, ma się wrażenie płynięcia.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widocznośc, jedynie tył mógłby byc lepszy. Ale to van.
4,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu, nic więcej nie potrzeba.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
3-strefowa klimatyzacja działa doskonale. Żadnych smrodów z przewodów. Filtr kabinowy dla alergików, z wkładem węglowym - super.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 2 dzieci. Stojąc na autostradzie 3-4 godziny wszyscy dostają kota. Wszyscy tylko nie moja rodzina. Dzieci krążą w środku jak na placu zabaw, nikt się nie nudzi. Na tylnej kanapie mozna się nawet zdrzemnąc. To jest podstawowy powód zakupu Sienny. Przy tym wszystkim bagażnik pomieści masę bagażu.
4,0
Wyciszenie
Do 130-140km/h ok. Dalej głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupując samochód zamierzałem instalowa gaz. Szybko z tego zrezygnowałem. Butla zajęła by cenną przestrzeń bagażnika, gdzie można chowac ostatni rząd siedzeń. Ale nie to jest ważne. Spalanie mnie zadziwiło: miasto 11 l/100 km, trasa spokojnie 9,0 l/100km, trasa szybko, autostrada 10,5 l/100 km. Znajomy jeździ Avensis z silnikiem 2,0 i spala tak samo. Ceny napraw i przeglądy standardowe. 80% części dostępne jest z centrali Toyoty w Warszawie w ciągu 2-3dni, pozostałe 20% w ciągu 4-5 dni z centrali w Belgii lub w ciągu 1,5-2 tyg z Japonii lub USA. Dla porównania części do Nissana Questa / to też van/ mogą iśc do Polski nawet 2 mc.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma rzeczy dobrych za małe pieniądze. W przypadku Sienny uważam stosunek jakości do ceny za zoptymalizowany.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przejechałem około 40 tys km. Wymieniłem wycieraczki, klocki hamulcowe, płyny, filtry. Nie było żadnych niespodzianek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To toyota. Nic się nie psuje. Wcześniej miałem carinę, corolę i było tak samo. To doskonała marka.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Sienna II 3.3 i V6 24V 233KM 171kW 2003-2010