Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota RAV4 V SUV

Wokul, ponad rok temu
Silnik 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 42 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW 2019-2022 - Oceń swoje auto
3,14
26% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Korozja wtyczki kabla wysokiego napięcia na złączu silnika napędu tylnej osi. Koszt naprawy w serwisie Toyoty 18 tys. zł.
2,0
Całokształt
Ogólnie nie narzekałem do zeszłego tygodnia. Fakt, że nie za cichy, wykończenie w środku mogło się komuś nie podobać, głośniczki słabiutkie itp. Ale mi to jakoś mocno nie przeszkadzało w hybrydzie w tej cenie (niektóre porównywalne suvy bez hybrydy bywały znacznie droższe w czasie jak kupowałem tą Ravkę). Niska ocena za niewytłumaczalny błąd konstrukcyjny wtyczki kabla wysokiego napięcia na złączu silnika napędu tylnej osi oraz kompletne zignorowanie problemu Przez Toyotę! A mianowicie ta wykonana z aluminium wtyczka po kilku latach koroduje i w złączu robi się zwarcie. Na kokpicie wyskakuje błąd - usterka hybrydowego układu napędowego lub inne błędy. Jeśli komuś padnie to w okresie 3 letniej gwarancji, to jest szczęściarzem. Zazwyczaj to pada po okresie 3 letniej ogólnej gwarancji i 5 letnia gwarancja na układ hybrydowy nie obejmuje tego kabla. KOSZT NAPRAWY TEGO TO 18 tys. zł !!!! Wymianie podlega cała wiązka kabli wysokiego napięcia za którą TOYOTA liczy sobie 15 tys. + 3 tys robocizna! W niektórych przypadkach koszt jest wyższy, bo wymienić trzeba również gdniazdo złącza z odpowiednią wiązką. Ta wtyczka skoroduje w każdym jednym hybrydowym egzemplarzu z napędem na 4 koła, który jest użytkowany gdzie na drogi sypie się sól, a podejrzewam, że w wilgotnym klimacie również. TOYOTA zna problem od lat i nie zrobiła absolutnie nic, żeby rozwiązać problem i ma gdzieś, że ludzie muszą płacić 18000 zł z powodu kretyńsko zaprojektowanej wtyczki. Więcej na temat można dowiedzieć się wpisując w wyszukiwarce hasło np. "RAV4 cablegate". Z tego co wiem, to w nowej wersji jedyne co zmienili, to zrobili dziury w osłonie tej wtyczki, żeby piasek i błoto miało możliwość wypaść z tej osłony. Efekt będzie taki, że wtyczka pewnie nie skoroduje w okresie gwarancji, tylko nieco później. Jedyne co można zrobić, to zakonserwować to złącze na własną rękę. Inna sprawa to brak zabezpieczenia antykorozyjnego elementów zawieszenia, bo jedna cieniótka warstwa bylejakiej farby to żadne zabezpieczenie. Gdyby nie skandaliczny problem z banalną wtyczką, to ocena byłaby dość wysoka. Nie pojmuję, jak Toyota może sobie psuć tak opinie przez taki banał i dlaczego tej wtyczki nie wymienili w ramach akcji przywoławczej na szczelny niekorodujący model.
Wrażenia
4,0
Silnik
Na razie bez problemów. Głośny przy dużym obciążeniu.
5,0
Skrzynia biegów
Nie ma tradycyjnej skrzyni biegów! Jest bezstopniowa przekładnia - przekładnia planetarna wspópracująca z silnikami elektrycznymi. Działa jak należy.
3,0
Układ jezdny
Bez problemów, ale elementy zawieszenia beznadziejnie zabezpieczone przed korozją.
4,0
Karoseria
Cieniótkie blachy, trzeba uważać aby nie wgnieść.
Komfort
4,0
Widoczność
Ze względu na wysoki przód słabo widać, co jest bezpośrednio przed autem.
3,0
Ergonomia
Słabe głośniczki, trudno optymalnie ustawić siedzisko, stosunkowo głośno, odpadający plastik w klapie bagażnika, kiepskie usuwanie zaparowania/oszronienia wewnątrz przedniej szyby.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kiepskie usuwanie zaparowania/oszronienia wewnątrz przedniej szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zastrzeżeń.
3,0
Wyciszenie
Już opisane wyżej.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niska ocena ze względu na skandalicznie wysoki koszt wymiany wiązki kabli wysokiego napięcia. Jako, że to ulegnie awarii praktycznie w każdej hybrycie z napędem na 4 koła, trzeba to uznać za koszt utrzymania.
2,0
Stosunek jakość/cena
Powód jak wyżej. 18 tys. za wymianę wiązki, bo koroduje wtyczka w wyniku głupiego błędu konstrukcyjnego to ździerstwo!
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów korozja zawieszenia, rysujący się lakier w obrębie klamki, urawany pasek zdejmowalnego dna bagażnika, odpadający plastik klapy bagażnika.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety tutaj hybrydowa ravka nie zasługuje na więcej, bo korozja wspomnianej wtyczki jest pewna a TOyota nie zrobiła nic aby usunąć ten problem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,00 zł
6,5
l/100km
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota RAV4 V SUV