Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota RAV4 V SUV

Kris, 2 lata temu
Silnik 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW 2019-2022 - Oceń swoje auto
3,14
26% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Dobrze działający tempomat adaptacyjny
Inne : Dobre światła LED
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Na razie brak. Jedyny minus to spore zużycie paliwa na trasie
3,0
Całokształt
Przereklamowana hybryda, pod względem kosztów eksploatacji dobra jedynie do miasta. Ale czy SUV to auto miejskie? UWAGA: dodanie opinii wymusza nieprawdę: "Minimalne spalanie przy oszczędnej nie możę być większe niż średnie minmalne spalania." Otóż w hybrydzie może. Tryb EKO w trasie przy 120km/h to zużycie 8,8l/100km. Natomiast w cyklu mieszanym średnie zużycie wychodzi na poziomie 6,7l/100km
Wrażenia
4,0
Silnik
Mocy sporo, ale z automatem w hybrydzie trzeba na tą moc poczekać. Silnik dosyć głośny i psujący komfort jazdy
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia stosunkowo słaba. Niewielki ruch pedału przyspieszenia najpierw powoduje wejście silnika na bardzo wysokie obroty, a dopiero potem widać jakąkolwiek reakcję auta. Ciągłe "piłowanie" silnika psuje cały komfort jazdy. Tryb sekwencyjny jest chyba tylko "żeby był". Zmiana biegów nie powoduje żadnej reakcji ze strony samochodu poza zmianą na pierwszy i drugi bieg.
4,0
Układ jezdny
Raczej bez poważniejszych zastrzeżeń - dobrze spisuje się nawet na sporych nierównościach drogi
4,0
Karoseria
Za wcześnie żeby wypowiedzieć się o jej jakości. Bryła auta niezła i chyba "wpada w oko"
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność z przodu słaba. Auto ma dosyć wysoki i długi przód skutecznie zasłaniający wszelkie niewysokie elementy przed samochodem, a producent twierdzi że czujniki parkowania z przodu są zbędne - mimo iż w tańszych samochodach innych marek są one dostępne. Widoczność na boki - OK. W posiadanej wersji mam kamerę cofania która poprawia widok do tyłu pod warunkiem że dbamy o czystość obiektywu - w przeciwnym wypadku mamy tylko bezkształtne plamy pokazywane na wyświetlaczu
4,0
Ergonomia
Spora ilość nieźle rozmieszczonych schowków. Przełączniki w zasięgu ręki. Jednak np. przełączniki ogrzewania foteli tandetne - mechaniczne, rodem z Poloneza. Poza tym umieszczanie wyłącznika kontroli trakcji obok włącznika podgrzewania fotela jest co najmniej bezsensowne: patrząc na drogę zimą chcesz włączyć podgrzewanie fotela, a tu niespodzianka - fotel będzie dalej zimny ale za to wyłączysz sobie kontrolę trakcji.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima latem sprawuje się dobrze. Za to ogrzewanie zimą jest słabe, bo hybryda potrzebuje sporego dystansu na rozgrzanie silnika. Zatem jeśli będziesz jeździć na małe dystanse w mieście - miej ciepłe ubranie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duże auto, zatem i miejsca jest pod dostatkiem
3,0
Wyciszenie
Do szału doprowadza silnik wchodzący przy niewielkim naciśnięciu pedału gazu na wysokie obroty. Przez to komfort jazdy niestety jest słaby.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem niesamowicie rozczarowany. STOP SMOG - GO HYBRID to po prostu ściema. Wyjeżdżasz na trasę, włączasz tryb EKO i tempomat, jedziesz zgodnie z przepisami, a samochód konsumuje niemal 9l/100km. To nasz czwarty SUV i zarazem pierwsza hybryda. I jak do tej pory jest rekordzistą spalania. Sprawdza się jedynie w mieście, bo tutaj rzeczywiście pali mniej. Jednak w trasie ma bardzo duży apetyt. Jesteśmy jeszcze przed pierwszymi naprawami i przeglądami, zatem niebawem się okaże. Ubezpieczenie dosyć drogie, ale wynika z wartości samochodu.
2,0
Stosunek jakość/cena
Na co dzień jeżdżę również samochodem służbowym z automatyczną skrzynią o minimalnie mniejszej mocy (co chyba jest bez znaczenia biorąc pod uwagę że hybryda waży więcej - dodatkowo masz na pokładzie silnik elektryczny i akumulatory). Auto to jest pod pewnymi względami lepiej wyposażone, kosztowało 60% ceny RAV4 i na trasie pali 6,5l/100km. Po mocno reklamowanej RAV4 Hybrid za ponad 150tys. zł. spodziewałbym się więcej. Spodziewałbym się również że do auta tej klasy producent nie będzie stosował tandetnych rozwiązań z lat 90-tych. Ocena na słabe dwie gwiazdki.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trudno powiedzieć - auto ma pół roku Na razie brak usterek
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trudno powiedzieć - auto ma pół roku Na razie brak usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,00 zł
6,5
l/100km
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota RAV4 V SUV