Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota RAV4 V SUV

marcin, 3 lata temu
Silnik 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW 2019-2022 - Oceń swoje auto
3,21
25% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Benzyna przedostajaca sie do oleju.
2,0
Całokształt
Niestety niezawodnosc i jakosc Toyoty to mit. W zyciu nie mialem zadnych problemow z Hondami Mazdami; w Toyocie od poczatku przygoda z "przybywaniem" oleju. Co do samego auta to gdyby nie wadliwy silnik i irytujaca ergonomia, ocenil bym je na 3.5-4 /5. Ogolne wrazenia ponizej (postaram sie obiektywnie ocenic choc jestem rozczarowany Toyota po zakupie pierwszego auta tej marki)
Wrażenia
2,0
Silnik
Gdyby nie to ze silnik jest wadliwy to byloby na 4/5 aczkolwiek zupelnie nie czuc mocy 222 km w tym aucie. Na plus jak ktos sie lubi bawic w Eco driving to biorac pod uwage wage i rozmiar tego auta mozna zrobic dobry wynik.
4,0
Skrzynia biegów
CVT nie jest dla kazdego. Trzeba to auto wziac na weekend na jazde probna i samemu zdecydowac. W mojej ocenie jako rodzinny "dupowoz" to auto jest OK, ale petrol head powinien unikac hybryd szerokim lukiem.
4,0
Układ jezdny
Naped AWD zima dziala bardzo fajnie. Przyzwyczajony jestem do 4x4 w CRV tu zdecydowanie lepiej. Polecam jednak tylko 4x4 bo przy napedzie na przednia os, auto czesto zrywa przyczepnosc (porownalem przed zakupem) i jest jakby nieco bardziej podsterowne
3,0
Karoseria
Bardzo cienkie blachy. Od 130km/h przy jezdzie pod slonce wyraznie widac falowanie przedniej maski. Niespotykane zjawisko i raczej nie dla ludzi o slabych nerwach ;) Lakier juz standardowo jak to u Japonczykow nieco zbyt delikatny. Plastiki piano black w selection to juz prawdziwa porazka bo rysuja sie od samego patrzenia.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam zastrzezen co do samej konstrukcji moze dlatego ze z tylu jest kamera z ktorej czesto korzystam
3,0
Ergonomia
Oceniam na 3 gwiazdki bo to auto jest zaprojektowne dla niskich ludzi. Juz od 190 cm spotkasz sie z kilkoma niedogodnościami: - za lewym kolanem znajdziesz caly rzad przyciskow do ktorych bedziesz mial utrudniony dostep - regulacji kierownicy jest zbyt niska i kierownica niemalze lezy ze na twoich nogach - siedzisko konczy sie w polowie ud. Ponadto z irytujacych rzeczy to mamy jeszcze przyciski na podsufitce ktore sa praktycznie nieużywalne noca (nie znajdziesz ich ze wzgledu na brak podswietlenia). JBL zdecydowanie nie warty swojej ceny.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ok
3,0
Wyciszenie
Jak na auto za prawie 170 K jest zbyt glosno na autostradzie od 140km w zwyz. Przy nizszych predkosciach jest OK.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jeszcze nie wiem
4,0
Stosunek jakość/cena
Trudno sie do tego obiektywnie odniesc. Porownujac do konkurencji to przeplacilem za to auto liczac na legendarna bezawaryjnosc Toyoty i dobra wartosc odsprzedazy. Skoro juz wiem ze to mit to auto jednak jest zbyt za drogie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sztuczna skora pekla w drugim miesiacu uzytkowania. Wg Toyoty uszkodzenie jest mechaniczne i odrzucili reklamacje. Otwieranie bagaznika noga dziala kiedy chce.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Benzyna przedostajaca sie do oleju. Toyota twierdzi ze zjawisko jest znane i spotykane w innych markach i nic z tym nie robi bo benzyna "ma odparowac". Tylko jakos nie chce odparowywac w moim przypadku. Skala zjawiska to 1 cm dodatkowego oleju na 1000KM

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota RAV4 V SUV