Niestety niezawodnosc i jakosc Toyoty to mit. W zyciu nie mialem zadnych problemow z Hondami Mazdami; w Toyocie od poczatku przygoda z "przybywaniem" oleju.
Co do samego auta to gdyby nie wadliwy silnik i irytujaca ergonomia, ocenil bym je na 3.5-4 /5. Ogolne wrazenia ponizej (postaram sie obiektywnie ocenic choc jestem rozczarowany Toyota po zakupie pierwszego auta tej marki)
Wrażenia
2,0
Silnik
Gdyby nie to ze silnik jest wadliwy to byloby na 4/5 aczkolwiek zupelnie nie czuc mocy 222 km w tym aucie.
Na plus jak ktos sie lubi bawic w Eco driving to biorac pod uwage wage i rozmiar tego auta mozna zrobic dobry wynik.
4,0
Skrzynia biegów
CVT nie jest dla kazdego. Trzeba to auto wziac na weekend na jazde probna i samemu zdecydowac. W mojej ocenie jako rodzinny "dupowoz" to auto jest OK, ale petrol head powinien unikac hybryd szerokim lukiem.
4,0
Układ jezdny
Naped AWD zima dziala bardzo fajnie. Przyzwyczajony jestem do 4x4 w CRV tu zdecydowanie lepiej.
Polecam jednak tylko 4x4 bo przy napedzie na przednia os, auto czesto zrywa przyczepnosc (porownalem przed zakupem) i jest jakby nieco bardziej podsterowne
3,0
Karoseria
Bardzo cienkie blachy. Od 130km/h przy jezdzie pod slonce wyraznie widac falowanie przedniej maski. Niespotykane zjawisko i raczej nie dla ludzi o slabych nerwach ;) Lakier juz standardowo jak to u Japonczykow nieco zbyt delikatny. Plastiki piano black w selection to juz prawdziwa porazka bo rysuja sie od samego patrzenia.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam zastrzezen co do samej konstrukcji moze dlatego ze z tylu jest kamera z ktorej czesto korzystam
3,0
Ergonomia
Oceniam na 3 gwiazdki bo to auto jest zaprojektowne dla niskich ludzi. Juz od 190 cm spotkasz sie z kilkoma niedogodnościami:
- za lewym kolanem znajdziesz caly rzad przyciskow do ktorych bedziesz mial utrudniony dostep
- regulacji kierownicy jest zbyt niska i kierownica niemalze lezy ze na twoich nogach
- siedzisko konczy sie w polowie ud.
Ponadto z irytujacych rzeczy to mamy jeszcze przyciski na podsufitce ktore sa praktycznie nieużywalne noca (nie znajdziesz ich ze wzgledu na brak podswietlenia).
JBL zdecydowanie nie warty swojej ceny.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ok
3,0
Wyciszenie
Jak na auto za prawie 170 K jest zbyt glosno na autostradzie od 140km w zwyz. Przy nizszych predkosciach jest OK.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jeszcze nie wiem
4,0
Stosunek jakość/cena
Trudno sie do tego obiektywnie odniesc. Porownujac do konkurencji to przeplacilem za to auto liczac na legendarna bezawaryjnosc Toyoty i dobra wartosc odsprzedazy. Skoro juz wiem ze to mit to auto jednak jest zbyt za drogie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sztuczna skora pekla w drugim miesiacu uzytkowania. Wg Toyoty uszkodzenie jest mechaniczne i odrzucili reklamacje.
Otwieranie bagaznika noga dziala kiedy chce.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Benzyna przedostajaca sie do oleju. Toyota twierdzi ze zjawisko jest znane i spotykane w innych markach i nic z tym nie robi bo benzyna "ma odparowac". Tylko jakos nie chce odparowywac w moim przypadku.
Skala zjawiska to 1 cm dodatkowego oleju na 1000KM
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
[l/100km]