Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota RAV4 V SUV

ad02, 3 lata temu
Silnik 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 600 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW 2019-2022 - Oceń swoje auto
4,57
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
To najlepsza Toyota jaką jeździłem, chociaż nie bez wad. Podstawowa wada, i najboleśniej odczuwalna to beznadziejne oświetlenie i podświetlenie wnętrza. Żarówki wewnątrz zwykle, żółte, słabe, umiejscowione tak, ze w niczym nie pomagają. Mamy w tym kraju 6 miesięcy ciemnych popołudni i wieczorów a w Rawce to jest dramat. Nie zobaczycie, gdzie się włącza oświetlenie górne, gdzie odblokować zamki w innych drzwiach niż kierowcy (z założenia zblokowane) gdzie są podgrzewanie kierownicy, podgrzewanie szyb, otwieranie bagażnika - bo nie są podświetlone, ani wyposażone w diodę. Masakra. Otworzycie maskę po zmroku, nie dojrzycie ani gdzie wetknąć metalowy kij (tak w aucie za 180k metalowy wspornik nie siłownik), ani gdzie jest wlew płynu do spryskiwaczy - nie nie jest niebieski tylko czarny i nie nie ma oznaczenia tylko wytłoczkę równie czarną. Btw klawisz podgrzewania szyb i nadmuchu szyb wyglada niemal identycznie - protestujcie to będziecie wiedzieć który jest który. W tym SUV nie da się odgrodzić bagażnika od pasażerów, nie ma takiego akcesorium, ani żadnej opcji mocowania w dachu. Zostają patenty producentów alternatywnych- np. mocowanie do zagłówków. Teraz o spalaniu. Jeżdżąc ekonomicznie -czyli ocena powyżej 90 według auta w skali do 100 - czyli przyspieszanie w tempie 1 min do 60 km/h i obrotomierz zawsze najwyżej wychylony do pozycji Ecko - udaje się osiągnąć 7,5l/100 km. Masakra. Tak w korku jeździ na prąd - ale to koniec zalet z hybrydy. Jak ktoś się kręci dookoła komina i robi min 15k rocznie po mieście - to warto. Za to przyspiesza, hamuje, jest kontrola układu jezdnego - jak na te gabaryty - perfekt.
Wrażenia
4,0
Silnik
Smok - w spalaniu, taki meleks na sterydach w przyspieszaniu. Jest fan ale kosztowny.
5,0
Skrzynia biegów
Znakomita, bezstopniowa, płynna, nie przeszkadza
5,0
Układ jezdny
Bez uwag
4,0
Karoseria
W tej cenie wyciszenie tylnich drzwi powinno być lepsze.
Komfort
5,0
Widoczność
Wygodny nawet dla 2metrowego kierowcy
4,0
Ergonomia
Oświetlenie klawiszy - masakra
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trochę wolno zimą jak na podgrzewaną przednią szybę
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Powyżej 140 km/H nie jest dobrze
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
7,5l/100 przy emeryckiej jeździe to zbyt wiele
5,0
Stosunek jakość/cena
Prawie premium
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,00 zł
6,5
l/100km
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota RAV4 V SUV