Układ elektryczny
: Spalanie, przyspieszenie i rozwiązania związane z napędem elektrycznym - super.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Czasami za głośny.
4,0
Całokształt
Po przejechaniu ponad 6tys. km w trybie mieszanym (80% miasto, 20% trasa) średnie spalanie wynosi 6,6L/100km. Jazda zazwyczaj dynamiczna, ecodriving tylko w chwilach natchnienia. Uważam, że jest to wynik bardzo dobry i w zupełności mnie satysfakcjonujący. Dla innych samochodów w tej klasie z silnikami benzynowymi, przy podobnej wadze i mocy i z napędem na obie osie jest to wartość nie do osiągnięcia.
Dobre wrażenie robi przestronne wnętrze (można wyprowadzać psa), dość duży bagażnik. Samochód bardzo fajnie przyspiesza co niestety możemy ocenić tylko po prędkościomierzu - w środku nie czuć żadnych emocji ani przyciśnięcia (w porównaniu z innymi, mniejszymi samochodami o podobnych osiągach w których przy 8s już troszkę "wciska w fotel"). Z miejsca samochód zbiera się bardzo przyjemnie i więcej niż wystarczająco.
Napęd na obie osie pomocny. Samochód bez zająknięcia wyjedzie z błotnistej kałuży i utrzyma przyczepność na mokrym zakręcie. Niezbędny przy dynamicznym "zbieraniu się" z miejsca, nie zrywa przyczepności nawet na mokrym.
Materiał wykończenia bardzo dobry, miękki i robi dobre wrażenie. Nic nie trzeszczy i nic nie piszczy. Niestety zauważyłem kilka elementów słabo spasowanych, szczególnie w okolicy skrzyni biegów - w takim samochodzie to nie wypada.
Skrzynia biegów, czyli element najczęściej krytykowany - dla mnie idealna. Żadnych przerw w dostawie mocy, żadnych szarpnięć, żadnych zawahań. W porównaniu z niektórymi nowoczesnymi automatami konkurencji gdzie pomiędzy zmianą biegu lub redukcją można wypić kawę to jest bajka. Niestety pośrednio przekłada się to na głośną pracę silnika co w duecie ze dość słabym wyciszeniem czasami jest irytujące.
Auto jest bardzo ciekawe, zwraca uwagę, nie ma nudy. Rozwiązania związane z silnikiem elektrycznym jak hamowanie bez użycia hamulców, 4x4 bez wału napędowego, wolnossący silnik 2,5L, systemy bezpieczeństwa i dość fajne autonomicznej jazdy naprawdę robią wrażenie.
Biorąc pod uwagę dotychczasowe doświadczenia i stosunek ceny do jakości bez wahania kupił bym samochód drugi raz. Polecam.
Wrażenia
4,0
Silnik
Chwilami za głośny.
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
6 gwiazdek też by było ok.
3,0
Wyciszenie
Chwilami za głośny.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
[l/100km]