Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota RAV4 V SUV Plug-in

Krzysztof O, 3 lata temu
Silnik 2.5 Plug-in Hybrid 306KM 225kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 17 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota RAV4 V SUV Plug-in 2.5 Plug-in Hybrid 306KM 225kW 2021-2022 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Bardzo komfortowy napęd w porównaniu z komfortem w kabinie - wchodzimy naprawdę już w klasę premium.
5,0
Całokształt
Po pierwsze jest to bardzo komfortowy SUV, potem ciche i ekonomiczne suto elektryczne, a na końcu dopracowana hybryda.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik benzynowy bardzo rzadko używany, praktycznie na odcinku 15000 km pracował tylko 3000 km. A jak już pracuje to bardzo cichutko, nie ma porównania ze zwykłą hybrydą. Silnik elektryczny starcza przy spokojnej jeździe nawet na 100 km np. po mieście, na trasie przy 120 km/h na 60km, typowa jazda około 70-80 km SUPER Można cisnąć na samym elektryku nawet do 140 km/h.
5,0
Skrzynia biegów
Typowy e-CVT - trzeba się przyzwyczaić ale w tej wersji praktycznie nie ma co do roboty.
5,0
Układ jezdny
Bardzo komfortowe zawieszenie (przebudowane względem zwykłej hybrydy). Auto po prostu pływa co jest nieraz zaskoczeniem podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Elektryczne
4,0
Karoseria
Delikatny lakier - ale chyba takie już mamy czasy. Reszta tak jak w zwykłem RAV 4.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże lusterka, kamera 360 bardzo dobrą robi robotę (kilka rodzajów wskazań), kiepska jakość wyświetlanego obrazu na wyświetlaczu.
4,0
Ergonomia
Brak regulacji wysokości fotela kierowcy, brak bezprzewodowego AA i CA. Niskie usytuowanie tylnych siedzeń. Trochę nieczytelne wyświetlanie informacji na wyświetlaczu komputera pokładowego (przeładowanie informacjami nieraz niepotrzebnymi). Reszta na bardzo dobrym poziomie. Bez uwag.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko i skutecznie działa elektryczne ogrzewanie, auto ma pompę ciepła więc nie ma problemu z ogrzewaniem zimą na samym elektryku, co zresztą powoduje bardzo niskie zapotrzebowanie energii elektrycznej w tym okresie. Latem wydajna klimatyzacja robi robotę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Typowa jak w normalnej RAV4 - bez uwag.
5,0
Wyciszenie
Tu jestem bardzo zaskoczony jak fajnie auto jest wyciszone podczas jazdy na silniku spalinowym. Ma dodatkowe maty wygłuszające i inne szyby przednie więc różnice ze zwykłą hybryda jest spora. Na silniku elektryczny dopiero powyżej 120 km/h robi się głośniej ale tylko od szumu opon, szumy powietrza dobrze tłumi wygłuszenie kabiny. Po zamontowaniu opon całorocznych Yokohama jest trochę lepiej z hałasem względem fabrycznych opon letnich.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty przeglądów typowe jak w zwykłej RAV 4 hybrydowej czyli około 1000-1100 zł za przegląd (można sporo zejść dostarczają swój olej czy samodzielnie wymieniając np. filtr klimatyzacji wtedy wychodzi około 650 - 700 zł. Nie ma sensu lać drogiego oleju 0W-16 wystarczy 0W-20 (silnik dogrzany silnikiem elektrycznym pracujący w lepszych warunkach niż w zwykłej hybrydzie). Średnie spalanie z odcinka 15000 km - 0,9 l/100 km (90 % jazda miejska i podmiejska do 80 km dziennie) kilka wyjazdów wakacyjnych 500-600 km
3,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo drogie auto (wchodzimy w segment już cen aut elektrycznych) ale można sporo wynegocjować u dilera i dostać spory upust.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak jakiejkolwiek awarii.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakiejkolwiek awarii.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 Plug-in Hybrid 306KM 225kW [l/100km]

Średnie zużycie
2,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
1,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
4,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
1,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota RAV4 V SUV Plug-in