Przeniesienie napędu
: bardzo sprawnie działający automatycznie dołączalny układ napędu 4x4, widoczne to jest szczególnie przy jeździe w śniegu, w błocie, czy na piaszczystych gruntowych drogach
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: mało odporna elektronika na silne pola elektromagnetyczne
5,0
Całokształt
samochód bardzo dobrze wykonany, nic nie trzeszczy, nie stuka, bardzo obszerny w środku, duży i ustawny bagażnik, szybko i precyzyjnie działający układ nawigacji,
Wrażenia
5,0
Silnik
jak dotąd silnik 2,2 D-CAT spisuje się doskonale, po rozgrzaniu jest bardzo cichy, stosować należy olej silnikowy 0W30 C2 tak jak przewiduje to instrukcja, a nie 5W30 C2 co sugerują serwisy Toyoty w Polsce, silnik pracuje na 0W30 C2 wyraźnie ciszej, i nie ma zauważalnego zużycia oleju, a tylko jego stopniowe bardzo powolne czernienie, silnik ma dodatkowy moduł Power Booster niemieckiej firmy J-Sport dopuszczony przez Toyotę. Jego stosowanie daje przy wyprzedzaniu i przy starcie spod świateł znaczny natychmiastowy przyrost mocy i momentu obrotowego co zawstydza wiele innych rzekomo "mocnych" samochodów.
5,0
Skrzynia biegów
skrzynia automatyczna 6-stopniowa, pracuje sprawnie i bardzo szybko przełącza biegi, tylko należy traktować energicznie pedał gazu, jeśli pedał gazu będzie traktowany "leniwie" to i skrzynia pracować będzie ospale
4,0
Układ jezdny
to jest SUV o sporym prześwicie i wyżej położonym środku ciężkości, więc należy to brać pod uwagę przy energicznych manewrach przy szybkiej jeździe, mało wrażliwy na boczne podmuchy wiatru mimo wysokiej sylwetki chyba wskutek dużego ciężaru tego samochodu, należy pilnować ciśnienia w oponach przy prawidłowo ustawionym bardzo dobry komfort jazdy, przy zbyt wysokim samochód jest twardy i bardzo "podskakuje"
Komfort
4,0
Widoczność
widoczność bardzo dobra, lusterka boczne o dużej powierzchni, kamera cofania daje bardzo wyraźny obraz ale ulega częstemu zabrudzeniu szczególnie gdy jeździ się w deszczu, na zakurzonych piaszczystych polnych drogach, zbyt mała tylna wycieraczka
3,0
Ergonomia
wiele przycisków sterujących różnymi funkcjami umieszczonych jest w sposób mało widoczny, a nieraz wprost zasłoniętych przez kolumnę kierownicy, rozmieszczenie ich wygląda na mało uporządkowane i może nawet chaotyczne
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatyzacja w gorące dni działa bardzo szybko i skutecznie, w zimie przy większych mrozach samochód rozgrzewa się bardzo powoli, ale większe mrozy u nas to teraz rzadkość
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzo dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów, tych na tylnych siedzeniach również, podłoga płaska, brak tunelu na podłodze ułatwia przemieszczanie się pasażerów na tylnym siedzeniu
4,0
Wyciszenie
dwa oblicza wyciszenia, po uruchomieniu zimnego silnika, szczególnie przy niskich temperaturach otoczenia, odgłos jego pracy jest wyraźnie słyszalny na zewnątrz i wewnątrz kabiny, po rozgrzaniu silnika praca jego jest bardzo cicha, wiele tu też zależy od jakości zatankowanego paliwa. Olej napędowy dobrej jakości powoduje, że praca silnika jest wyraźnie cichsza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystko zależy jak energicznie jeździ się tym samochodem. Przy dużych prędkościach, częstym szybkim przyspieszaniu zużycie paliwa jest wyraźnie większe. Przy jeździe z włączonym eco-mode i ospałym traktowaniu pedału gazu zużycie paliwa jest znacznie niższe. Czyli coś za coś.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód w wersji 2.2 D-CAT z power booster i dobrym poziomie wyposażenia był najdroższą wersją RAV4 ze wszystkich. Ogólne wykonanie samochodu bardzo dobre ale cena też wysoka. Niestety Toyota ceni swoje produkty.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyna usterka, która jednak nieraz może być bardzo kłopotliwa to niska odporność elektroniki samochodu na silne pola elektromagnetyczne np w pobliżu masztów nadajników radia i telewizji, telefonii komórkowej lub linii wysokiego napięcia. Mogą wówczas być poważne kłopoty z uruchomieniem samochodu po jego zaparkowaniu i wyłączeniu silnika, szczególnie gdy używa się tzw. kluczyka elektronicznego trzymanego w kieszeni, a silnik uruchamia się przyciskiem Start-Stop-Engine. Trzeba o tym pamiętać, instrukcja obsługi samochodu też o tym pisze ale Toyota powinna to poprawić!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd nie wystąpiły jakiekolwiek poważne usterki
On
- zużycie paliwa dla silnika D-CAT 150 150KM 110kW
[l/100km]