Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota RAV4 IV MPV

38 letni użytkownik RAV-ki, 10 lat temu
Silnik D-4D 150 150KM 110kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota RAV4 IV MPV D-4D 150 150KM 110kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Skrzynia biegów. Myślałem że będzie totalna kaszana. A jest nieźle w porywach do dobrze.
4,0
Całokształt
Auto ciche, przestronne (i to bardzo), dobrze wykończone i spasowane. Brak stuków i oznak życia wewnętrznego. RAV jest mało zwrotny. Mówię tu o manewrowaniu na parkingach i w garażu. Jazda miejska i na autostradzie bardzo komfortowa i pewna.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik oceniam dobrze a nie bardzo dobrze, bo denerwuje mnie jego metaliczny dieslowy dźwięk. Wolę diesle pracujące twardo, a nie "dźwięcznie". Zużycie paliwa od tankowania do tankowania około 10l/100 km niezależnie od tego czy jedziemy po autostradzie czy w mieście.
4,0
Skrzynia biegów
Automat przełącza biegi sprawnie i szybko. Poprzednio jeździłem Touranem DSG to wiem co znaczy skrzynia z górnej półki. Ta w RAV jest dobra. Działa naprawdę szybko. Zmiana biegu z 1 na 2 przy zdrowym "depnięciu" jest bardzo wyczuwalna. Przy zachowawczym, normalnym powiedzmy przyspieszaniu niezauważalna. Jak depnę do oporu to zmiana z 1 na 2 sprawia wrażanie jakby samochód dostawał kopa w kufer. Przy jeździe autostradą, jeździe miejskiej zmiana biegów przyjemna, szybka. Kickdown bardzo szybki. Aaaa... jeszcze jedno. Wg mnie przeciąga jedynkę za mocno bo przy dynamicznym ruszaniu trzyma na jedynce do 3 tyś obrotów. Przy 140 kh/h obroty na poziomie 2,5 tyś.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny cichy, wlepny, dobrze tłumi, dobrze trzyma się nawierzchni. Mnie bardzo odpowiada to, że koło kierownicy nie przenosi drgań i za bardzo tego co się dzieje na drodze. Dobra ładowność o dziwo. Pakujemy się z dzieciakami i kufer załadowany po sufit a auto obsiądzie może z centymetr.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność do tyłu OK, w boki jest nieźle, Najgorzej przeszkadzają słupki A.
5,0
Ergonomia
Ergonomia jak to w japońskim mało skomplikowanym aucie. Wszystko tam gdzie być powinno bez fajerwerków, udziwnień. Wszystko obsługujemy intuicyjnie. Idiotyczna lokalizacja przycisku do otwieranie tylnej klapy (z lewej strony kolumny kierowniczej i to zasłonięte jest kierownicą).
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z przodu jest nieźle. Z tyłu wg mnie są za krótkie tunele wentylacyjne pod fotelami. W zimę najzwyczajniej ciepłe powietrze dochodzi na tył auta z oporami. Klimatyzacja i chłodzenie super. Szybko się nagrzewa. Ma opcję dodatkowego nagrzewacza (w zimie przydatne).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo obszerne auto z przodu i z tyłu. Wozimy dzieciaki w fotelikach to nawet przy rozłożonym foteliku do spania nie kopią w fotele. Mam 181 cm wzrostu zatem fotel odsuwam daleko. pomimo to jest OK.
5,0
Wyciszenie
Ciche, ciche, ciche. Tak mogę podsumować. Meksyk zaczyna się powyżej 3 tyś obrotów, a Kongo to przy 4 tyś. Ale tak do 160 km / h jest świetnie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis w sumie chyba drogi. Koła zimowe, letnie muszę zmieniać w serwisie autoryzowanym bo mają programowane czujniki ciśnienia. Idiotyczne rozwiązanie. No ale jest... nic nie poradzę. Poza tym to pali niewiele bo poniżej 10 l / 100km.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jakość wysoka, ale cena też. Moja wersja z doposażeniem ją w hak, czujniki z przodu, przyciemniane szyby kosztowała 165 tyś. Za 190 można mieć półroczne BMW X3. To co przeważyło za RAV w naszym przypadku to ładowność (X3 ma coś koło 400 kg) i miejsce z tyłu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie mam zdania. Przejechaliśmy dopiero 5 tyś km. Mam nadzieję że usterek nie będzie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie mam zdania. Przejechaliśmy dopiero 5 tyś km. Mam nadzieję że usterek nie będzie.

On - zużycie paliwa dla silnika D-4D 150 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Toyota RAV4 IV

Liczba wpisów: 6

Toyota RAV4 IV – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Toyota RAV4 IV MPV