Karoseria
: ogromna ilość miejsca dla pasażerówq tylnej kanapy, całkowicie płaska podłoga mimo napędu 4x4
5,0
Całokształt
Nie ma i nigdy nie będzie już takich samochodów, oczywiście nie jest to szczyt luksusu i komfortu, ale na pewno bezawaryjności już tak, użytkujemy go w rodzinie od ponad 9 lat, czyli od nowości i nigdy jak do tej pory nie było w nim absolutnie żadnej awarii, tylko części eksploatacyjne i serwis, ale serwis wykonywany wyłącznie we własnym zkresie ponieważ serwis Toyoty to złodzieje i oszuści, np. leją olej Castrol z beczki a inkasują za premium, dlatego od momentu zakończenia gwarancji fabrycznej serwisuję to auto tylko we własnym zakresie z użyciem oryginalnych olejów i części eksploatacyjnych zakupionych w autoryzowanych serwisach Toyota.
Wrażenia
5,0
Silnik
124 konny silnik wspaniale radzi sobie z tak dużym autem zwłaszcza z AWD, jedyny minus to brak mocy na 1 biegu przy ruszaniu, trzeba ruszać ze sprzęgłem bo silnik lubi się zadławić, ale raczej to problem źle dobranego biegu nr1
4,0
Skrzynia biegów
najgorzej wypada ruszanie z 1 biegu, potem jest już dobrze zestopniowana, przy szybkiej zmianie biegów lubi zahaczyć, ale ogólne wrażenie jak najbardziej pozytywne
5,0
Układ jezdny
jak na średni suw doskonale, nawet przy szybkim pokonywaniu krętych górskich dróg jest spory zapas bezpieczeństwa
3,0
Karoseria
Auto jest garażowane i myte regularnie, lakier nadal jest w stanie bardzo dobrym, nie ma absolutnie żadnych ognisk rdzy po 9 latach użytkowania, niestety blachy nadwozia są bardzo delikatne i cienkie, łatwo o drobne wgniotki, gorzej jest z podwoziem, elementy zawieszenia, i ramy pomocniczej tylnego mostu i wahacze dość mocno korodują mimo regularnego mycia podwozia i usuwania grubszych warstw błota w okresie jesienno zimowym
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo dobra, zwinne auto, duże lusterka boczne i kamera cofania przy parkowaniu
4,0
Ergonomia
wadą jest umiejscowienie tempomatu w zupełnie głupkowatym miejscu z prawej strony u dołu kierownicy znajduje się mała dźwigienka "na godzinie 4", aczkolwiek można się przyzwyczaić i obsługiwać go sprawie nie odrywająć zbytnio uwagi. Brak podświetlenia sporej części przycisków utrudnia jazdę w nocy, Ogólne wrażenie pozytywne, poza tym wszystko jest pod ręką i pełna wygoda
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
z przodu przyzwoicie z tyłu tylko nawiewy pod przednimi siedzeniami, brak nawiewów w tunelu centralnym, ogólnie 4+
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ogromna ilość miejsca dla pasażerów tylnej kanapy, z przodu również bardzo wygodnie, z tyłu pod nogami pasażerów idealnie płaska podłoga, nie przeszkadza żaden tunel mimo napędu 4x4
4,0
Wyciszenie
do 100-120 km/h przyzwoicie, niestety z prędkościami autostradowymi słychać już dość spory hałas silnika zwłaszcza przy obrotach powyżej 2200-2400 obr/min
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
materiały eksploatacyjne w przyzwoitych cenach, serwis drogi w dodatu oszukują na materiałach, lepiej wykonać we własnym zakresie, choć wymiana oleju w skrzynce rozdzielczej i w tylnym moście nie należy do najłatwiejszych, bez kanału i specjalnych narzędzi raczej może być trudno, warto wymieniać olej co 15 tys km przebiegu i w skrzynkach co 30 tys,km
5,0
Stosunek jakość/cena
auto w wersji premium tech w 2015r kosztowało 115 tys zł brutto, dziś po blisko 10 latach jego cena to około 50-55 tys, na pewno nie jest to auto luksusowe, a raczej trochę plastikowe, mimo tego materiały są wyjątkowo dobrej jakości,
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
absolutnie nic, żadnych usterek, trochę zapiszczy deska i elementy tapicerki, ale nie uważam tego za awarię
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
absolutnie nic, żadnych usterek, samochód eksploatowany od nowości, przez blisko 10 lat w rodzinie, obecny przebieg 179 568km
On
- zużycie paliwa dla silnika D-4D 125 124KM 91kW
[l/100km]