Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota RAV4 IV MPV

MMAC, 5 lat temu
Silnik Valvematic 150 152KM 112kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 59 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota RAV4 IV MPV Valvematic 150 152KM 112kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
4,57
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Silnik benzynowy + skrzynia CVT = REWELACJA
Silnik : Bardzo niskie spalanie. Szukałem pod maską systemu hybrydowego, bo nie mogłem uwierzyć.
4,0
Całokształt
Bardzo wygodny, cichy i ekonomiczny samochód. Nigdy nie przypuszczałem, że tak duży i ciężki samochód z benzynowym silnikiem i automatyczną skrzynią może palić około 7,5 litra. Byłem przygotowany na 9-10 litrów a tu miłe zaskoczenie. W środku nic nie skrzypi, nic nie puka, wszystko działa cały czas perfekcyjnie. Przed zakupem obawiałem się "wyjącej" skrzyni CVT, ale krótka jazda testowa pokazała, że to MIT ! Skrzynia ma "aksamitną płynność" działania i tendencję do zrzucania obrotów silnika do minimum (szczególnie w trybie ECO). Oczywiście po mocnym wciśnięciu gazu utrzymuje wysokie obroty, aby utrzymać maksymalną moc silnika, ale dźwięk nie jest natarczywy a wręcz przyjemnie "sportowy". Poza tym zawsze można łopatką wrzucić szybko wyższy bieg i cisza... Jest też tryb SPORT i łopatki przy kierownicy, więc jeśli ktoś chce sam decydować o zmianie biegów (7 wirtualnych), to jest taka opcja, ale po co :) szybko się wraca do automatu. Bagażnik wielki z gniazdem el., bardzo ustawny z dużym schowkiem pod podłogą, fotele mega wygodne (u mnie w wersji sport), pachnąca skóra, el. regulacja fotela kierowcy, łącznie z odcinkiem lędźwiowym. Drzwi zakrywają progi, więc nogawki czyste przy wsiadaniu. Z pozycji komputera/radia można regulować wysokość otwarcia tylnej klapy (elektryczna) oraz całkowicie wyłączyć dostęp bezkluczykowy. W bezpośredniej konfrontacji RAV4 wygrała z moją ukochaną Hondą CR-V. Skrzynia biegów, spalanie i komfort jazdy przeważyły szalę na korzyść Toyoty.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wystarczająco mocny, bardzo oszczędnie obchodzi się z benzyną, cichy, bezproblemowy.
5,0
Skrzynia biegów
CVT to bajeczna zmiana biegów. Opinie o "wyjących" skrzyniach to mit.
4,0
Układ jezdny
Bardzo ciche zawieszenie. Dobrze radzi sobie ze wszystkim dziurami. Układ kierowniczy wydaje się trochę jak z autobusu po przesiadce z Hondy civic.
5,0
Karoseria
Fajna, funkcjonalna bryła z paroma "cięciami" na karoserii. Szczególnie w jasnym kolorze można się doszukać "finezji" w wykonaniu Toyoty.
Komfort
4,0
Widoczność
Rewelacyjna widoczność w każdą stronę. Wielkie lusterka boczne, wielkie okna, kamera cofania.
4,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu, pod ręką z wyjątkiem ogrzewania foteli i zmiany trybów skrzyni biegów. Trochę za głęboko schowane w konsoli środkowej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajny system.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca w środku w obu rzędach.
4,0
Wyciszenie
Nie jest to Leksus, ale nie można mu wiele zarzucić. W środku jest cicho nawet przy prędkościach autostradowych.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Benzyna + CVT trudno uwierzyć, że pali 7,5 litra. Ceny serwisu dużo lepsze niż w Hondzie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód drogi w zakupie, ale św. spokój wart jest każdej złotówki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek !
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak !

Pb - zużycie paliwa dla silnika Valvematic 150 152KM 112kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota RAV4 IV MPV Valvematic 150 152KM 112kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
8,1
l/100km
10,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota RAV4 IV MPV