Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota RAV4 IV MPV Facelifting

Marek, 6 lat temu
Silnik 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,43
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Spalanie 2,5 benzyna + elektryka - mimo wszystko to dobrze wygląda.
4,0
Całokształt
Był to świadomy i przeanalizowany wybór. Jeżdżę nim niecały rok zrobiłem 30 tyś więc coś mogę powiedzieć (o usterkach chyba jeszcze za wcześnie, moim zdaniem tu możemy odnieść się po 5 latach eksploatacji). Auto ogólnie przestronne miejsca w środku w zupełności wystarcza, zdumiewająco cicho wewnątrz (jedynie podczas mocniejszego naciśnięcia pedału gazu silnik pracuje jak kosiarka, ale tylko do osiągnięcia żądanej prędkości). Przycisk otwierania bagażnika umieszczony niefortunnie i moim zdaniem to należy poprawić. Mnie osobiście czasami denerwuje aktywny tempomat, hamuje zbyt wcześnie, ale lepiej tak jak za późno. Bagażnik spory, ale trochę miejsca zabierają akumulatory i schowek (jest tam delikatny uskok, mogliby pomyśleć i zrobić całkowicie płaska podłogę). Spalanie - już chyba nikt nie patrzy na katalogi. U mnie to wygląda tak (tu należy przede wszystkim wziąć styl jazdy bo to ma kolosalny wpływ, ja nie jeżdżę jak typową hybrydą, raczej jak zwykłym autem): Miasto lato/zima - 7l/ 8,5l.; Autostrada przy 140km/h - 10l i nie ma zmiłuj, im szybciej tym więcej. Trasa mieszana trochę terenu zabudowanego, trochę zwykłej drogi, na której raczej nie przekraczamy 90km/h poniżej 7l. W mieście najniżej zszedłem do 5,6l , ale strasznie się męczyłem jazdą, tak się nie da jeździć. Uważam ,że na te gabaryty 7-8l na 100 to całkiem dobry wynik. Będąc na Litwie gdzie z wielką starannością przestrzegałem przepisów auto spaliło mi 6,3 l/100, jeśli ktoś jeździ zgodnie z przepisami to auto będzie naprawdę wdzięczne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy, dobrze przyśpiesza, zwłaszcza w trybie sport czuć różnice
3,0
Skrzynia biegów
Niby fajna , ale to ona jest powodem hałasu podczas przyśpieszania. Nie jestem inżynierem w tej dziedzinie , ale przydałoby się to poprawić.
5,0
Układ jezdny
żadnych zarzutów
5,0
Karoseria
kwestia gustu
Komfort
4,0
Widoczność
ogólnie ok, ale mam niedosyt patrząc na prawy przód (może dlatego że byłem przyzwyczajony do niższych aut.)
4,0
Ergonomia
przydały by się dwa gniazda 12V z tyłu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca
5,0
Wyciszenie
Super - z wyjątkiem przyśpieszania :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
narazie ok , zobaczymy później
4,0
Stosunek jakość/cena
Tanio nie jest, ale czego się tu spodziewać.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
za wcześnie na to , póki co nie ma
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 Hybrid 197KM 145kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota RAV4 IV MPV Facelifting