Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota RAV4 IV MPV Facelifting

Straszne to było, 6 lat temu
Silnik 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
2,64
38% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Możliwość pisania sms-ów
3,0
Całokształt
Dużo poniżej oczekiwań. Samochodem jeździłem pół roku czekając na docelow służbówkę. Układ hybrydowy miał być oszczędny, a faktycznie niskie zużycie było tylko przy jednostajnej jeździe ok. 50 km/h. W samym trybie EV daje się przejechać kawałek niewystarczający na dojazd do sklepu w większej wsi. Do tego, jak na 'papierową' moc, samochód jest dość mułowaty. Za to skrzynia biegów chętnie wpuszcza silnik na obroty, jednak poza nieprzyjemnym warkotem niewiele z tego wynkka. A na dokładkę mocniejsze naduszenie gazu w korku (np. żeby przeskoczyć z pasa na pas) powoduje odpalenie silnika benzynowego i oszczędność idzie w krzaki. Przyznam, że przy przepisowej miejskiej spokojnej jeździe auto niezbyt głośne jak na swoją klasę, jednak odgłos silnika pracującego w funkcji prądnicy przy hamowaniu jest dość specyficzny (mnie się kojarzył z tramwajami z Konstalu. Fotele straszne. Regulacji praktycznie żadnej (o odcinku lędźwiowym zapomnijcie), siedzi się jak na taborecie. Systemy elektroniczne słabe (automatyczne światła nie włączały mijania nawet w ulewę; wykrywanie znaków drogowych nie rozumie, że ograniczenie jest tylko do skrzyżowania). Kamera cofania zamontowana w takim miejscu, że się wiecznie brudzi. Jedyny plus, że jak dotąd to był jedyny samochód, w któtym można było odpisywać na sms-y 'z palca', a nie predefiniowanymi szablonami. Ok, tylko w czasie postoju, ale zawsze. Tylko to jednak nie jedt podstawowa funkcjonalność samochodu. Elektrycznie otwierana klapa bagażnika była dziwna - nigdy nie wiedziałem czy zadziała, czy mnie zignoruje - lepiej wziąć ręczną. No i na koniec zawieszenie majstersztyk - łączy perfekcyjnie tłuczenie twardego sportowego samochodu z bujaniem miękkiej limuzyny nie dając ani komfortu, ani precyzyjnego prowadzenia. Porażka na całej linii. Samochód po przejechaniu ok. 5000km od nowości z nienacka wyświetlił komunikat o poważnej usterce i konieczności natychmiastowego zatrzymania i odholowania do warsztatu. Okazało się, że spadła jakaś obejma i brał powietrze bokiem. Ogólnie, byem bardzo zadowolong oddając samochód, że mogę się go już pozbyć.
Wrażenia
2,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
2,0
Układ jezdny
3,0
Karoseria
Komfort
3,0
Widoczność
2,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
1,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
1,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 Hybrid 197KM 145kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota RAV4 IV MPV Facelifting