Inne
: Cisza, moc silnika, przyspieszenie, spalanie, ergonomia, wygoda
5,0
Całokształt
Przesiadłem się z toyoty avensis 2.0 D4D 2009 rok kombi. Różnica w jeździe, wygodzie, ciszy, przyspieszeniu kosmiczna. Samochodem można jeździć delikatnie wówczas spalanie w mieście 6.7l na 100km ale można też poszaleć wówczas spalanie powyżej 11l na 100km . Parę śmiesznych wpadek - brak podświetlenia ustawienia lusterek, wolno zamykająca się klapa elektryczna. Samochód robi wrażenie, kupiłem jako roczne - na razie to super zabawka - wyposażenie Style napęd niestety tylko na przód. Miejsca w środku podobnie jak w avensis, czarna podsufitka i totalnie nie pasujące żółte oświetlenie kabiny :0
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacja. W mieście można jeździć delikatnie tylko na elektryku. Czuć kopa i wciskanie w fotele. Moim zdaniem wystarczająca moc na jazdę w 90% w mieście. Nie ma potrzeby chłodzenia silnika po jeździe na autostradzie rano ciężko przywyknąć do tego że nie słychać odpalonego silnika :)
5,0
Skrzynia biegów
Pojawiły się opinie że silnik wyje jak się wciśnie pedał gazu do podłogi. A co ma robić ? Mi wył bardziej w dieslu, poza tym można przyspieszać delikatnie wciskając gaz, podobne przyspieszenie zero wycia. Tu jest tak że jadać 160 km/h jest cicho a w dieslu przy 140km/h trzeba było już podnosić głos do ludzi siedzących z tyłu. Fajne rozwiązanie ze zmianą w sekwencji, biegów, intuicyjnie ułożenie D, P, R po paru razach można się przyzwyczaić. Brak zarzutów do działania - jest tak jak trzeba
5,0
Układ jezdny
Bez zarzutów ale samochód ma tendencje "do zrywania asfaltu" nierówności pokonuje się bez zarzutów. Niewielki promień skrętu, samochód prowadzi się delikatnie, dużo lepiej niż avensis, mimo wielkości.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, dodatkowa kamera cofania jednak przydaje się - nie miałby odwagi parkować bez niej :) Do przodu widoczność super, siedzi się wyżej zdecydowania to polepsza widoczność.
5,0
Ergonomia
Nie mam nic do zarzucenia. Fotele wygodne dużo miejsca. dość mały bagażnik. ale dla mnie wystarczająco miejsca. Sterowanie tak jak w toyocie bez zmian. Dorzucili możliwosć wrzucania kierunkowskazu na chwilę "lane change" przydaje się. W samochodzie bez kluczyka czasem szukam stacyjki :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu - szybko nagrzewa się
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ponad standardowa - jestem mega zadowolony
5,0
Wyciszenie
To jest kosmos. Samochód w ruchu miejskim porusza się bez głośnie. Polecam test przejedzcie się hybrydą a potem przesiadka na diesla. Ja byłem w szoku że mój diesel to jakiś ikarus normalnie, telepie się, klekocze a hybryda cisza totalna. W korku nic nie słychać w jeździe do 60 km/h słychać tylko szum opon.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie ciężko się wypowiedzieć. Samochód na gwarancji na 2 lata. Kolejny przegląd to jakieś 500 PLN paliwo taniej niż w dieslu ale to nie jest dobre miejsce do porównania bo ja jeżdze dużo po mieście. Jeśli spalanie zejdzie na stale poniżej 7L wówczas będzie taniej niz w dieslu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie mi to oceniać. Mam samochód w leasingu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zero usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero poważnych usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 Hybrid 197KM 145kW
[l/100km]