Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota RAV4 IV MPV Facelifting

Dusterrrro, 7 lat temu
Silnik 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
3,38
21% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : niezauważalne przełączanie z silnika spalinowego na elektryczny,
3,0
Całokształt
Fajny silnik, ale samochód w praktyce 4 osobowy. Droga zabawka do lansu. Jeździłem nim przez 2 tygodnie. Porównuję z Dacia Duster 1.5 dci 4x4. Są kategorie, w których Duster wygrywa.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik dość dynamiczny, 8,6 s do 100km/h. Szybki też przydużych prędkościach. Ale gaz działa z opóźnieniem, co jest chyba skutkiem działania skrzyni automatycznej. Przy takiej mocy spodziewałem się jednak wbijania w fotel, czego jednak nie było. Przy mocnym ciśnięciu gazu silnik mocno wyje, co przypomina Poloneza :) Mimo wszystko działanie zestawu silnik spalinowy-elektryczny bardzo sprawne.
3,0
Skrzynia biegów
Silnik wyje przy mocniejszym dodaniu gazu jak Polonez.
4,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się drogi, ale jest bardzo twardy. Po dobrej nawierzchni jedzie się idealnie, po słabej masakra. Duster nieporównywalnie lepiej tłumi nierówności, ale prowadzi się gorzej przy prędkości powyżej 140km/h.
Komfort
2,0
Widoczność
Widoczność bardzo słaba, dużo słabsza niż w Dusterze. Ratuje trochę kamera cofania.
3,0
Ergonomia
Jest ok, choć można mieć wrażenie przytłoczenia elektroniką. Tu Duster górą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra klima, dużo lepsza niż w Dusterze.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardo dobrze, lepiej niż w Dusterze. Z tyłu dużo miejsca na nogi. Ale to samochód 4 osobowy, jak Yaris. W teorii jest dość szeroko, ale kanapa jest za mocno wyprofilowana. Dodatkowo nie mieszą się 3 foteliki (dzieci: 7lat, 6lat, 5mcy)! Dodatkowo krzyżują się pasy! W Dusterze 3 foteliki mieszczą się swobodnie. Bagażnik niby spory ale wyjątkowo mało ustawny. Dużo mniej pakowny niż w Dusterze. Gdzie się podziało to miejsce, przecież samochód z zewnątrz duży?
5,0
Wyciszenie
Silnik cichy, wyciszenie bardzo dobre, lepsze niż w Dusterze (diesel).
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód kosztuje prawie tyle co 2,5 Dustera diesel 4x4. Pali więcej niż Duster diesel (ok 7,5 litra zamiast 6,3). Koszty ubezpieczenia OC/AC nieporównywalnie wyższe.
2,0
Stosunek jakość/cena
Jakość wykonania w wielu obszarach dużo lepsza niż Duster (min radio/głośniki), ale nie wszędzie: przykładowo góra deski rozdzielczej to twarde plastiki jak z Dustera. Słabe zmontowanie plastików - trzeszczą mocno na nierównościach (te w Dusterze lepiej zmontowane). Biorąc pod uwagę ogólną ocenę sprawiedliwa cena to ok 90 tysięcy zł. Samochód kosztuje jednak ok 160 tys zł.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wariująca elektronika - 2 razy nie chciał odpalić (zgodnie z instrukcją fachowca z serwisu pomogło podciągnięcie dywaników, co odsłoniło jakiś czujnik, oraz gwałtowne ruchy kierownicą). Nie chciał się też otworzyć bagażnik, pomogło ponowne uruchomienie. Duster przejechane 40tys i bez awarii.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak ale 7tys.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 Hybrid 197KM 145kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota RAV4 IV MPV Facelifting