Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota RAV4 IV MPV Facelifting

martyzwarty, 7 lat temu
Silnik 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,08
4% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
4,0
Całokształt
Dobre auto na miasto. Szczególnie dla tych, którym miejski samochód nie kojarzy się małą pojemnością silnika oraz którzy zwracają uwagę na aspekty ekologiczne.
Wrażenia
5,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam to auto od 8 miesięcy, więc coś już mogę powiedzieć. To, że to samochód raczej do miasta, niż na długie trasy, to wiadomo (to wychodzi w większości komentarzy). W mieście sprawuje się bardzo dobrze. W moim przypadku (raczej krótkie trasy w Warszawie - w tym sporo korków) średnie spalanie mam na poziomie 7.5l/100km. To dobry wynik. Zimą wzrasta do ok 8l/100km. Przed tą hybryda jeździłem po Warszawie 2 litrowym dieslem i ciężko było zejść - przy moim stylu jazdy i krótkich trasach - poniżej 10l/100km. Dlatego odczuwam benefit finansowy użytkując hybrydę. Osiągnięcie deklarowanych przez producenta 5l/100km. jest możliwie, ale wyłącznie przy wyniku z jakiegoś miejskiego odcinka pokonywanego w miarę stałą prędkością 50-60 km/h. I do tego bez większych korków - a więc w warunkach raczej laboratoryjnych. I oczywiście silnik musi być rozgrzany. Ale nie ma co marzyć o takiej średniej jak się pokonuje głównie odcinki 3-6 kilometrowe. Ale mimo wszystko jest dobrze, jeśli bierze się pod uwagę jazdę po mieście 2.5 litrową benzyną z automatem. Na autostradzie jest już jednak dużo gorzej. Dynamiczna jazda (a więc wyprzedzanie, zwalnianie) ze średnia ok 140km/h, to zużycie na poziomie 10l/100km. Jazda na tempomacie - też 140km/h - to szansa na zejście do 8,5-9,0l/100km, al tylko pod warunkiem, że autostrada luźna i nie trzeba ciągle zwalniać i przyspieszać. Przy jeździe 120-130km/h można zejść w trasie do 7,5l/100km. Podsumowując, nie kupiłem tej hybrydy aby ścigać się na zużycie paliwa z nowoczesnymi dieslami (w trasie nie mają sobie równych), ale dlatego, że cenię tę ekologiczną technologię Toyoty. Osobiście mam już dość kopcących w korkach diesli (powycinane filtry DPF, usterki, etc.). Mam nadzieję, że niebawem również w Polsce pojawią się - na szersza skalę - jakieś preferencje podatkowe dla aut hybrydowych i elektrycznych - być może wówczas skorzystam. Póki co ciesze się, że zatruwam atmosferę mniej niż większość pozostałych kierowców ;)
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto nie jest tanie, jeśli porówna się ten model do konkurencyjnych SUVów z tego samego segmentu. Wyposażenie mogłoby być lepsze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 Hybrid 197KM 145kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota RAV4 IV MPV Facelifting