całokształt pozytywnie, ponieważ w stosunku do poprzednika niczego nie spaprali a sporo poprawili. w posiadanie poprzedniej generacji ravki wszedłem poniekąd przez przypadek, uciekając od mega awaryjnego, jeszcze nowiutkiego 1.8 tsi:)
tamto auto spełniło oczekiwania, stąd obecny wybór.
Wrażenia
5,0
Silnik
napęd to największa zaleta tego auta i "specjalność zakładu" toyota. nadaje się zarówno do codziennego przemieszczania po kilkaset metrów, jak i na autostradę. wystarczająco dynamiczny, bardzo cichy i bardzo ekonomiczny. tylko pedał gazu ma większą władzę niż w zwykłych autach, trzeba się do niego przyzwyczaić.
4,0
Skrzynia biegów
cóż, bezstopniowy automat jest nierozerwalną częścią napędu toyoty. w aucie o takim rodzinnym charakterze sprawdza się idealnie. a sportowy wóz trzeba i tak dokupić..
4,0
Układ jezdny
poprawny, odpowiedni do charakteru auta. raczej miękkie zawieszenie. w standardzie są dość ciche całoroczne opony bridgestone; w poprzedniej ravce miałem całoroczne pirelli - zdecydowanie głośniejsze. poza tym czuję dużą masę auta na zakrętach, lecz to subiektywne odczucie..
Komfort
4,0
Widoczność
do widoczności nie mam zastrzeżeń. pomagają czujniki parkowania, kamerka no i ten radar. domyślnie jest włączony i całkiem fajnie uzupełnia kierowcę.
4,0
Ergonomia
kokpit jest surowy, w stylu toyoty. mnie to odpowiada. jakość montażu bardzo dobra, taka była już w poprzedniej ravce. nawet zimą nic nie piszczy. bardzo dobry pomysł z osłonięciem progów, są zawsze czyste. poza tym w końcu dorzucili trzykrotne mignięcie i kilka innych zbytecznych fantów..
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
do chłodzenia nie mam zastrzeżeń. są trzy tryby intensywności, więc dla każdego coś miłego..
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
duże auto, więc i miejsca dużo. fotel kierowcy można mocno obniżyć; brakowało tego w poprzednim modelu.
5,0
Wyciszenie
jest bardzo cicho zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz. w czasie jazdy na prądzie trzeba uważać na pieszych. przy mocnym dociśnięciu gazu silnik spalinowy wchodzi na wysokie obroty i z początku jest to dziwne. niemniej po zapoznaniu się z autem taka sytuacja zdarza się sporadycznie i zwykle słychać jedynie cichy gwizd falownika. w takiej sytuacji przydało by się lepsze audio..
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie jest niskie i wierzę że auto będzie bezawaryjne. zatem rokuje ok.
4,0
Stosunek jakość/cena
cóż mam rzec? nie jest najtańszy, jednak sprawdziłem kilka podobnych aut z benzynowymi silnikami w podobnej cenie. spodobała mi się ravka i nx300h..
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
-
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
-
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 Hybrid 197KM 145kW
[l/100km]