Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota RAV4 IV MPV Facelifting

Maciej, 6 miesięcy temu
Silnik 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Przestronny i wygodny do długotrwałych podróży
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Uciążliwe drobnostki jak brak podświetlenia wszystkich przycisków czy schowka pasażera
4,0
Całokształt
Duży przestronny samochód z wygodnymi fotelami i niestety uciążliwymi wadami jak np. brak podświetlenia wszystkich przycisków i schowka pasażera czy szalony system rozpoznawania znaków drogowych, który bardzo często źle odczytuje znaki ograniczenia prędkości.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trochę słaba dynamika wymagająca żyłowania silnika na wysokich obrotach. Spalanie bardzo wzrasta ze wzrostem prędkości samochodu i zdecydowanie nie zgadza się deklaracjami producenta. Nie zużywa praktycznie w ogóle olej silnikowego, tyle co się wlało tyle jest przy następnej wymianie.
4,0
Skrzynia biegów
Trochę długie przełożenia. 6 bieg niewiele zmniejsza spalanie benzyny. Nie optymalnie dobrana wysokość podłokietnika do wajchy biegów. Wymiana oleju co 60 000 km w manualu, trochę często.
3,0
Układ jezdny
Tendencja do bujania na nierównościach i przechylania na zakrętach. Brak lub słaba regulacja czułości kierownicy w zależności od prędkości. Nieprzyjemnie się przez to prowadzi powyżej 80 km. Trzeba bardzo lekko korygować kierownicę, bo inaczej odbija mocno na boki.
4,0
Karoseria
Po 6 latach ślady korozji na podwoziu. Poza tym ok. Lakier perłowy ,więc pewnie lepszej jakości niż standardowy.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże okna i lusterka w porównaniu z obecnymi samochodami. Dobra kamera tylna z dynamicznymi liniami. Czujniki parkowania typowe z sygnałami dźwiękowymi w 3 poziomach. Brak systemu o ostrzeganiu nadjeżdżającego z boku pojazdu.
4,0
Ergonomia
Generalnie dobrze ,ale ma sporo wad. Brak podświetlenia wszystkich przycisków, w tym często używanych, jest bardzo uciążliwe nocą. Pewne przyciski słabo widoczne lub trzeba się bardzo do nich pochylić. Twarde podłokietniki. Brak oświetlenia schowka pasażera. Prymitywny ekran i system komputerowy. Trudne zarejestrowanie czujników ciśnienia kół po każdej wymianie. Brak gniazda 12V w bagażniku. Przestronny bagażnik z płaską podłogą i mało pochyloną tylną szybą. Brak automatycznej synchronizacji lusterek bocznych.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tylko nawiewy na stopy pasażerów z tyłu , które znajdują się pod fotelami,. Czyli kiepsko w upały i jak parują się szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Po prostu dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Duży bagażnik z dużym udźwigiem w wersji czysto benzynowej bez ciężkich akumulatorów.
3,0
Wyciszenie
Kiepskie. Odgłos blaszanego bębenka. Wyciszyłem dodatkowo samochód , bo jazda przy prędkościach autostradowych była dla mnie koszmarem, mimo cichych opon.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wysokie spalanie benzyny zwłaszcza przy częstym hamowaniu lub wyższych prędkościach. Pewnie dlatego, że samochód jest trochę kwadratowy, ma dużą powierzchnię czołową i wysokie zawieszenie. Przy spokojnej jeździe średnio typu 30% wyższe niż deklaracje producenta.
4,0
Stosunek jakość/cena
Benzynowy zdecydowanie bardziej opłacalny niż hybryda w końcowy rachunku patrząc na cenę zakupu, kosztów serwisowania , spalania rzeczywistego benzyny i ładowności samochodu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak jakichkolwiek usterek po 90000 km i 7 latach użytkowania
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek usterek po 90000 km i 7 latach użytkowania

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Valvematic 152KM 112kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
9,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota RAV4 IV MPV Facelifting