Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota RAV4 IV MPV Facelifting

Dariusz elpodlako, 6 lat temu
Silnik 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Jak pisałem to czwarta moja RAV4 - pozytywnie zaskakuje mnie codziennie - uwielbiam nią jeździć. Ledowe lampy - tak to mnie zaskoczyło - są genialne. Świecą perfekcyjnie w nocy i po zmroku, w dzień paski ledowe prezentują się prześwietnie. Kamera cofania ma idealne prowadzenie liniami przy parkowaniu na kopertę.
5,0
Całokształt
To moja czwarta ravka - to już mówi samo za siebie. Zaczynałem od drugiej generacji i miałem wszystkie wersje oprócz 4tej przed faceliftem. Aktualną wybierałem kilka miesięcy porównując wszystkie wersje 4tej generacji - wybrałem automat, w benzynie z AWD - to dla mnie jedynie słuszna wersja - reszta wersji przez diesle bez 4x4, czy hybrydowe potworki to dla mnie NIE jest Rav4 - może to i dobre samochody dla kobiet na zakupy lub dla dziadków. Jedyna prawdziwa RAV4 ostatnia z prawdziwych RAV4 to benzyna z 4x4. Jest super - ma w sobie to wszystko o co chodziło zawsze w RAV4 - niestety nie ma koła na tylnej klapie ;) Miało to swój urok.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jazda w trybie Eco sprawia że płynie się spokojnie i dość tanio z pełną kontrolą spalania na wyświetlaczach - przy ostrzejszym bucie w tym trybie silnik nie miło wyje - ale daje radę i taki jego "urok". W trybie Sport - samochód jest zrywny i ma kopa ( jak na SUVa ) jest zabawa ale i spalanie wzrasta. Ogólnie to bardzo dobry silnik z jedynym mankamentem, wycia na wysokich obrotach ok 4000. Ale jestem zadowolony. Wycie to jedyny minus jaki potrafię znaleźć.
5,0
Skrzynia biegów
Świetny automat - dość szybki i nie odczuwam żadnych opóźnień w reakcji na naciśnięcie gazu. Czasami podczas jazdy na autostradach w trybie automatycznego utrzymywania jednej prędkości ( tempomat ) hamuje silnikiem co mnie zdziwiło. Wsteczny bieg działa również szybko bez opóźnień. Skrzynia w moim odczuciu idealna. Biegi wchodzą tak jak sobie to wymarzyłem. Polecam.
5,0
Układ jezdny
Jestem zadowolony. Bardziej pasował mi w 3-ciej generacji i był trochę bardziej miękki np. podczas przejeżdżania przez poprzeczne spowalniacze na mniejszych uliczkach - ale w tej RAV też jest spoko - troszkę twardszy, jednak dający pełen komfort i nie ma w nim efektu łodzi hmmm nie wiem jak to nazwać - nie jest twardy, jest dość miękki jednak w RAV4 trzeciej generacji był miększy. Jednak polecam.
4,0
Karoseria
Kształty super - jednak z poprzednimi wersjami blacha jest chyba cieńsza :( a może to tylko moje wrażenie. Lakier dość wrażliwy na kamienie strzelające spod kół samochodów na autostradach. Ale zawsze były straty od kamieni na pokrywie przedniej maski, więc to chyba taki urok kształtu Rav4. Przednia szyba też przyjmuje wszystkie kamienie i mam już kilka ubytków - ale w poprzedniej RAV było to samo. Przy 130-140 wyłapuję wszystko co leci na maskę i szybę.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest ok. Siedzi się wysoko, wszystko widać, słupki ni przeszkadzają. Kamera cofania robi robotę i jest świetna. Bez kamery cofania, była masakra w poprzednich modelach.
5,0
Ergonomia
Chodzi chyba o kształty karoserii - już pisałem, łapię wszystkie kamienie stzelające spod kół innych pojazdów - jednak kształt SUVa oprócz plusów ma też ten minus. Jak dla mnie jest dobrze - kształty jak na SUVa opływowe i ergonomiczne - jednak kamienie łapie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Genialana - w porównaniu z poprzednimi wersjami, doszedł przycisk automatycznego nawiewu - genialny. W zimie samochód nagrzewał się szybko, szyby i lusterka odmrażały się też szybko, nic nie paruje przy odpowiednim ustawieniu wentylacji. Jest super. Klima też jak dla mnie idealnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
LUUUUUUZ. Wygodnie i komfortowo. Po złożeniu tylnych siedzeń, równiutko - da się spać wzdłuż na leżąco (170cm wzrostu). Nie ma w nim rozbudowanej przegrody na wał z tyłu u pasażerów. Kufer też jest płaski a nie jak w hybrydach pomniejszony i zajęty toną baterii. Pakowny, idealny jak dla mnie. Wkurzają niektóre przyciski umieszczone trochę za nisko lub nie widoczne z poziomu kierowcy. Oświetlenie przycisków w nocy super. Wkurza czasem tylna klapa otwierana automatycznie przyciskami - fajny bajer, ale czasami chcę coś wziąć z kufra szybko a muszę czekać aż żółw podniesie tylną klapę - nie lubię czekać - ale uwielbiam się nią bawić haha. Fajna opcja otwierania tylnej klapy z kluczyka jak wraca się do samochodu z zakupami. Plusy i minusy. W moim niskim garażu uciążliwa opcja - wolałem klapę otwieraną na bok w trzeciej generacji RAVek.
4,0
Wyciszenie
Cichutko przy normalnej jeździe. Przy ostrym bucie silnik nie miło wyje w okolicach 4000 obrotów - jedyny minus. Wyje ale idzie jak burza ( jak na 152KM i tą masę ) ;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spoko. w zimę koło 9-10l na mieszanej jeździe - w lato nie wiarygodnie spalanie spadło czasami na 7,5l/100km przy jeździe ekonomicznej.
5,0
Stosunek jakość/cena
W porównaniu z innymi suvami tej klasy - cena jest ok - jak na moją kilkumiesięczną analizę wyposażenia, systemów, podzespołów przed zakupem. Są tańsze suv-y ale bez 4x4, bez połowy wyposażenia, ze słabszymi silnikami, albo bardziej wyżyłowanymi. Jak dla mnie to była optymalna opcja jakości i ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Weź zapomnij - to przecież TOYOTA. Nie kupiłbym czwartej rav-4 z rzędu gdybym miał co chwilę drapać się w głowę u mechanika. NIC! PERFECT!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIC - PERFECT! Te samochody to czołgi - uwielbiam je od lat, zrobiły przeprowadzkę moich dwóch domów, woziłem nimi dechy na taras, woziły mnie i moją rodzinę przez całą Europę! Jestem ich pewien w 100%. Dbam o niego jak o siebie samego i oddaje mi ten samochód moją miłość od lat. Szczerze polecam.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Valvematic 152KM 112kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota RAV4 IV MPV Facelifting