Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota RAV4 III MPV

JAGO, 15 lat temu
Silnik 2.2 16V D-4D 177KM 130kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 24 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Toyota RAV4 III MPV 2.2 16V D-4D 177KM 130kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
3,77
12% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Faktycznie silnik dysponuje dużą mocą i chodzi nie tyle o konie co o siłę ciągu/moment obrotowy, co w połączeniu z całkiem sprawnym napędem 4x4, daje sporo frajdy w warunkach pogorszonej przyczepności. Kupiłem Ravkę, bo chciałem popróbować mocnego diesla i byłem przekonany, że to 100% made in Japan = wysoka bezawaryjność. Niestety wychodzi na to, silnik i osprzęt to wyrób polski/europejski/azjatycki.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : zmiana biegów/gwarancja
Układ hamulcowy : bijące tarcze przednie/gwarancja
4,0
Całokształt
Sporo frajdy, szczególnie na mokrym, kiedy inni mielą w miejscu. Auto potrzebuje silnej ręki, a czasem trzeba do niego podejść z wyrozumiałością. W terenie dość sprawny, ale nie należy traktować Ravki jak Land Criuser`a (szkoda sprzęgła i napędów).
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik ok, choć przyrost mocy mało liniowy (dołem nie chce ciągnąć, potem eksplozja mocy i ok. 4 tys. wyraźny spadek ciągu)
3,0
Skrzynia biegów
faktycznie cos z tymi skrzyniami jest nie tak, lubi haczyć, szczególnie pierwsze trzy biegi. wysiłki serwisu niewiele zmieniły. to nie jest mechanizm do szybkiej zmiany biegów. Moj ulubiony bieg w trasie to 4 (wyprzedzanie) i 6 na autrostradzie (cudnie ciągnie)
4,0
Układ jezdny
Jest dobrze choć twardawo (nie sportowo) układ kierowniczy mógłby być bardziej precyzyjny, choć kierunek na wprost przy dużych prędkościach (ok. 200) trzyma bez problemu (chyba, że mocno wieje).
Komfort
4,0
Widoczność
tylko przy wyjeździe tyłem tochę za mało widać (tylne słupki). do parkowania niezbędne czujniki PDC.
4,0
Ergonomia
zastrzeżenia budzi obsługa komputera - ktoś tu nie pomyślał, do tego dochodzi kształt pedału sprzęgła, który uniemożliwia jazdę w męskich pantoflach. Również fotel kierowcy powinien mieć podparcie lędźwiowe i możliwość niższego ustawienia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
nawet zimą nie jest źle, oczywiście jak na diesla
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
sporo miejsca z przodu, z tyłu można pokombinować z fotelami (składać, przesuwać), przydatny duży schowek pod podłogą bagażnika.
4,0
Wyciszenie
mogłoby być lepiej, choć przy dużych prędkościach (autostradowych) nie jest źle, da się rozmawiać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jeżdżę w Niemczech, miasto (50-60) to ok. 7,5 latem, zimą krótkie przejazdy ok. 9,5 l. autostrada ok. 130 to 7-8 (zależy od wiatru), szybka jazda 160-200 dobrze powyżej 10 l/100km. Poprzednio jeżdziłem Ravką w benzynie (150KM)i mogę powiedzieć, że średno 2 litry mniej. Szczególnie zimą jest lepiej, poprzednio było ok.13 l/100km. ogólnie liczę, że jest to 7-10l/100km. najmniej było 5,4 - jazda w tempie TIR z lekką nogą. U mnie komputer zaniża spalanie o ok. 0,2
3,0
Stosunek jakość/cena
mogłoby być lepiej, konkurencja nie śpi i kusi lepszymi ofertami
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poprzednia była w 100% niezawodna. Ta oczywiście w trasie nigdy nie nawaliła, ale reklamowałem bijące tarcze chamulcowe przednie i skrzynię biegów. z chamulcami jest teraz ok. ale współpraca sprzęgła i pierwszych biegów jest czasem irytująca, a profil pedału sprzęgła uniemożliwia jazdę w pantoflach. w tej sytuacji idealny byłby automat.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
poważnych usterek brak, a uciążliwości jak wyżej

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 16V D-4D 177KM 130kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota RAV4 III MPV