Zawieszenie
: dobre prowadzenie jak na Polskie drogi.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: awarie do 87000km pompa paliwowa, turbina, wtryski, uszczelka pod głowicą...
Przeniesienie napędu
: wałek pośredni
3,0
Całokształt
rozczarowanie...miałem nadzieję że będzie lepiej. w końcu to toyota :(
Wrażenia
2,0
Silnik
silnik palił olej ale po wymianie na olej o zwiększonej lepkości problem zniknął. silnik przy 136KM dobrze radzi sobie z autem i jego masą. może trochę więcej Nm by się przydało. w nowej wersji 150KM 340 Nm jest ok.
4,0
Skrzynia biegów
precyzyjna choć na luzie drążek wpada w wibracje
3,0
Układ jezdny
ok dobrze spisuje się na polskich drogach
Komfort
3,0
Widoczność
tylko dlatego ok że mam czujniki cofania bez tego już by było parę bum...
4,0
Ergonomia
jest ok wszystko na swoim miejscu i dobrze dostępne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
działa dość sprawnie choć w zimie długo się czeka na ogrzanie wnętrza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
może być, choć przydałby się większy bagażnik
3,0
Wyciszenie
powyżej pewnej granicy >160 szum powietrza jest dość irytujący ale jest to duże i wysokie auto. poza tym jest wrażliwe na boczny wiatr.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przeglądy drogie jak i części, ale serwis działa sprawnie zużycie paliwa miło mnie zaskoczyło choć mam "ciężką nogę"
3,0
Stosunek jakość/cena
oczekiwałem więcej ale się zawiodłem..
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
obudowa kierownicy... lata...
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
10000 wymiana wałka pośredniego bo podczas hamowania i skręcania słychać było kliknięcie,
15000 wymiana klocków hamulcowych i delikatne liźnięcie tarcz ( powód za twarde klocki i przegrzewanie tarcz)
35000 tys wymiana pompy paliwowej, wtrysków oraz turbiny i wymiana sterowania klimą padł wiatrak( na gwarancji)
87000 wymiana uszczelki pod głowicą przedmuch do instalacji chłodzenia i ubytki płynu chłodniczego.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 16V D-4D 136KM 100kW
[l/100km]