Silnik
: Odlotowy, szybki, odporny i technicznie zaawansowany - naprawdę inna bajka.
5,0
Całokształt
Bardzo fajne auto do codziennej jazdy i gromienia panów w szpanerskich autach z mnóstwem wydechów z tyłu.
Zapiąłem tym samochodem wszystkie marki uznawane za mocne z silnikami 3 i więcej litrowymi. Oczywiście najlepsza część to zdziwienie, że jakaś tam RAVka pokazuje im jedną skromną rurkę z tyłu.
Range Rovera w wersji sport (Supercharged, 510km, wg tabelki 6,2 sek do setki)zostawiłem w tym tygodniu 4x po kolei (światła) - a ja nie mam sprężarki z czołgu, jedynie sportowy filtr powietrza... Pewnie powyżej 140km/h by mnie łykał, ale spod świateł wąchał mi rurę.
Równi zawodnicy mają +250 koni pod maską minimum, ale muszą mieć sucho i być lżejsi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Największy atut samochodu. Do sprawdzonej konstrukcji RAV4 włożono silnik z piekła rodem, do 2500 obr/min oszczędny, powyżej kopiący jak dziki koń. Zużycie paliwa w 50% zależy od ciężaru prawej stopy, a zaręczam, że silnik nie zachęca do wyścigów ekologicznych.
Na drodze spotkasz niewiele samochodów, które wystartują z Tobą pod światłami na suchej nawierzchni. A to niewiele podziel na 10 na mokrej drodze, napęd 4x4 zapewnia pewny i błyskawiczny start.
Wyprzedzanie w trasie to czysta przyjemność. Bzyyyk i TIR jest za Tobą.
5,0
Skrzynia biegów
5-biegowy automat. Dobrze miesza biegami, szybka i płynna zmiana. Wymaga przyzwyczajenia, ale po 2-3 tygodniach jazdy do wyczucia kiedy wrzuci jaki bieg. Doskonała w zestawie z tempomatem na długich trasach.
5,0
Układ jezdny
Najlepiej zestrojony SUV na rynku. Jeździłem BMW X3 i Nissanem Xtrailem. BMW twarde tak, że przeliczysz plomby po 10 kilometrach na polskiej drodze. Xtrail tak miękki, że choroba morska gwarantowana.
Z tego porównania RAV4 ma najlepiej zestrojone zawieszenie, odpowiednio komfortowe ale trzymające auto w ryzach przy ostrzejszych manewrach.
Bardzo pozytywnie oceniam trwałość zawieszenia. Codziennie jeżdżę po dziurach polnych dróg w drodze do pracy, zawieszenie jest jak fabryczne. Na ostatnim przeglądzie kazałem się mocno przyjrzeć mechanikowi. Mimo, że chciał to niczego do roboty nie znalazł ;-)
Bardzo zwrotne auto, dobre do jazdy miejskiej, ułatwia parkowanie.
Komfort
4,0
Widoczność
+ wysoka pozycja
+ lusterka
- widoczność do tyłu (czujniki mocno zalecane)
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
U mnie nic nie paruje. Grzeje i ziębi jak trzeba.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 197 cm wzrostu i się mieszczę. V6-ka dostępna jest tylko w wersji Long - za mną siedzi mój syn, który już ma 190 cm wzrostu i obaj mamy miejsce na nogi.
Trasę z Chorwacji do Polski zrobiłem w jednym skoku z przerwami na tankowanie i jedzonko. Wygodna pozycja za kierownicą, dobra widoczność dzięki wyższej pozycji.
5,0
Wyciszenie
Silnik wyciszony idealnie do spokojnej jazdy. Bardzo fajny gulgot przy wciśniętej przepustnicy.
Szum powietrza powyżej 130km/h, głośno powyżej 150km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
268 koni, 336 Nm i 10 litrów w trasie z wyprzedzaniem na pełnym gazie? Pfff.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto za 50-70 tysięcy, które na światłach bez przeróbek jest szybsze od podstawowej wersji Porsche Cayenne?
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
dobrze dobierz ASO lub warsztat - wszelkie drobiazgi pojawiały się tylko ze względu na błędy serwisanta.
paradoksalnie auto bez ASO nie chciałoby ani złotówki na naprawy ;-)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.5 V6 269KM 198kW
[l/100km]