Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota RAV4 III MPV

Wojtek, ponad rok temu
Silnik 2.4 i 16V VVT-i 170KM 125kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 235 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Toyota RAV4 III MPV 2.4 i 16V VVT-i 170KM 125kW 2007-2010 - Oceń swoje auto
4,93
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Ekonomia z wystarczającą mocą i kulturą pracy
Przeniesienie napędu : Płynność i elastyczność
Zawieszenie : Sztywne i stabilne
5,0
Całokształt
Samochód niezwykle uniwersalny. Na dalekie wyjazdy i do sklepu na zakupy; na asfalt i na drogi nieutwardzone; świetna na nieodśnieżone zimą drogi; po złożeniu foteli pracuje też za bagażówkę a mi służyła jako tymczasowy kamper do spania. Naprawdę po 7 latach eksploatacji mogę powiedzieć, że nigdy się na niej nie zawiodłem. Jazda na LPG + niezawodność ravki = tania eksploatacja. Nic więcej nie potrzeba.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik wystarczająco mocny. 170 koni robi swoją robotę. Dobrze znosi LPG. Spalanie gazu takie jak benzyny ok. 11 l/100 KM.
5,0
Skrzynia biegów
Przyjemna w użytkowaniu. Bardzo płynnie przełącza biegi.
5,0
Układ jezdny
Auto dość sztywne. Dobrze zachowuje się na nierównościach i wertepach. Precyzyjne prowadzenie układu kierowniczego.
5,0
Karoseria
Miałem kiedyś o połowę młodszego mercedesa który rdzewiał na potęgę. W ravce po 16 latach dopiero cokolwiek można zauważyć.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest wystarczająca na wszystkie strony. Wiadomo, że lepiej gdyby jeszcze była kamera i czujniki ale to nie w tym modelu.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu. Wygoda i komfort. Duża liczba schowków.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko i sprawnie działająca klimatyzacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca dla wszystkich pięciu pasażerów. Dla 6 i 7 pasażera przewożonego okazjonalnie jest znośnie na krótkich trasach. Ogromna ilość miejsca w bagażniku - wersja USA jest 30 cm dłuższa co widać wyraźnie.
4,0
Wyciszenie
Nie jest to limuzyna. Szum powietrza słychać co jest związane z aerodynamiką. Silnik dobrze wyciszony.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Lać LPG i jeździć za grosze! Wystarczy tylko pamiętać o terminowych wymianach oleju i filtrów. Poza normalnie zużywającymi się elementami jak klocki, czy elementy zawieszenia przez cały czas użytkowania nie musiałem nic dokładać.
5,0
Stosunek jakość/cena
Czasem warto trochę więcej zainwestować na początku, żeby bezproblemowo jeździć wiele lat. Finalnie uważam że był to najlepszy wybór.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
trudno się do czegoś przyczepić
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.4 i 16V VVT-i 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota RAV4 III MPV 2.4 i 16V VVT-i 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
79,00 zł
14,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota RAV4 III MPV