Silnik
: Jak na tak dużą pojemność auto jest w miarę oszczędne, jak i dynamiczne. Na trasie zszedłem poniżej 8 litrów nie odpuszczając wcale obrotów silnikowi.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: System EVAP
4,0
Całokształt
Porównując ją do konkurencji w tym segmencie (CR-V, Outlander) Rav4 wypada dość dobrze choć nie doskonale. Chętnie widziałbym przynajmniej 5 biegową automatyczną skrzynię biegów lub przynajmniej możliwość ręcznej redukcji biegów, no i mogłaby być mniej kanciasta na zewnątrz.W sumie kupno nowego auta z salonu w 2007 r. i przesłanie go do polski + opłaty wyniosło mnie niecałe 60 tys. zł. Ciekawe jakie auto z tej klasy (i jak stare) mógłbym kupić za tą cenę w polsce. Niestety zakup wersji europejskiej, prócz posiadania gwarancji w ASO, nie ma żadnych korzyści - przepłaca się ponad dwukrotnie za takie samo auto, produkowane w tej samej fabryce toyoty w japonii, i jest się zmuszonym do przepłacania za przeglądy na których nie robi się nic co nie mógłby zrobić najgłupszy mechanik.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na tą masę auta - prawie 1700 kg, silnik ma wystarczającą moc i pozwala skutecznie wyprzedzać nawet przy 80 , 100 lub 120 km/h. Jest nieco głośny przy wyższych obrotach ale jest to wina wyciszenia auta.
4,0
Skrzynia biegów
Automatyczna skrzynia mogłąby by mieć 5 bieg, niestety 4 to ciut za mało przy takiej mocy. Na pewno poprawiłoby to elastyczność auta jak i zmniejszyłoby spalanie.
5,0
Układ jezdny
Kierownica chodzi w miarę lekko, wysokie opony na dużych kołach powodują, że nawet wjazd na wysoki krawężnik w miejskiej dżungli nie stanowi dla Rav żadnej przeszkody. Aktywny napęd 4x4 dopełnia wszystkiego.
Komfort
4,0
Widoczność
Lewy słupek przedniej szyby jest dość szeroki i skutecznie zasłania mniejsze auta i ludzi, trzeba niestety uważać. No i wysoko umieszczone szyby boczne i tylne powodują, że trzeba delikatnie i z uwagą manewrować na parkingach. Niestety w wypadku wersji amerykańskiej brak opcji czujników parkowania.
5,0
Ergonomia
bez komentarza
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje bardzo dobrze, ale klimatyzacja działa skutecznie i chłodzi w miarę szybko jedynie na szybszych trybach pracy wentylatora. Ustawienie nadmuchu na szybę całkowicie eliminuje możliwość napływu powietrza z centralnych kratek umieszczonych nad radiem co jest dziwne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni zarówno na przednich fotelach jak i na tylnej kanapie jest bardzo dużo w szczególności dla tych pasażerów jadących z tyłu. Wyższa pozycja siedzenia w aucie jest bardzo komfortowa i mniej męczy w dłuższych podróżach. Przesuwane tylne kanapy wraz z regulacją nachylenia oparć są doskonałym rozwiązaniem i umożliwiają dostosowanie zarówno miejsca dla pasażerów jak i ładowności bagażnika do własnych potrzeb.
3,0
Wyciszenie
Praktycznie brak jakiegokolwiek wyciszenia pod tapicerką, mimo tego auto nie jest bardzo głośne, ale niekiedy zbyt dużo dźwięków dochodzi z zewnątrz do moich uszu. Warto zainwestować we własne maty wyciszające. Potwierdzono, że obniży to hałas we wnętrzu pojazdu nawet o 10-15 decybeli.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali tyle ile powinien przy takiej pojemności. Jak komuś przeszkadza spalanie zawsze może kupić sobie coś mniejszego np. tico albo matiza, albo inną lodówkofalówkę z serii daewoo. Ceny przeglądów i napraw na razie nie odczułem (odpukać) wymieniam jedynie olej i filtry w odpowiednim czasie. A tak w ogóle ASO Toyoty w Polsce to wielka pomyłka (wygórowane ceny, niska jakość, nieskuteczność w zdiagnozowaniu problemów).
5,0
Stosunek jakość/cena
Toyota zawsze słynęła z niezawodności. Mam nadzieję, żę przy dłuższej eksploatacji również i model rav4 III gen. dołączy do grupy niezawodnych aut tego koncernu. Póki co jest na dobrej drodze do tego.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
System kontroli ciśnienia w oponach znajduje się w wentylkach. Przy dwóch kompletach opon należałoby przekładać każdorazowo wentylki, zdejmować opony itd. co niejako pozbawiłoby sensu trzymania dwóch oddzielnych kompletów kół. Na szczęście nie przeszkadza to w jakimkolwiek użytkowaniu auta.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety mniejsza średnica wlewu paliwa w wersjach amerykańskich powoduje zapowietrzanie i zalanie system EVAP, która w przypadku wersji amerykańskiej jest bardzo rozbudowana. Błąd w tym układzie powoduje zapalenie się kontrolki check engine i tryb awaryjny pracy auta - niestety wymagane przez amerykańskie prawo. Dobrze mieć czytnik OBDII, któy odczyta i skasuje ewentualne kody błędów. Wizyta w ASO to koszt 150 zł.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 i 16V VVT-i 170KM 125kW
[l/100km]