Przeniesienie napędu
: Całkiem nieźle działa dołączany napęd 4x4.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Po kilku latach całe wnętrze zaczęło trzeszczeć. Samochó nie miał żadnej poważnej kolizji
3,0
Całokształt
RAV4 serwisowana regularnie jest bezawaryjna, ale od samochodu za te pieniądze i tej marki oczekiwałam więcej. Posiadanie RAV4 bardzo skutecznie zniechęciło mnie do Toyoty.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik benzynowy żłopie hektolitry paliwa i nie jedzie. Przy wysokich obrotach jest lepiej, ale za to w środku jest bardzo głośno.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest średnio zestopniowana. Niskie biegi mogły być krótsze, za to ogólne przełożenie dłuższe. Brakuje 6 biegu Przy normalnych prędkościach na drogach szybkiego ruchu (120-130 km/h) spalanie jest zabójcze.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest niezły jak na tego typu samochód. Hamulce są zdecydowanie zbyt słabe jak na taką masę samochodu.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność, to jedna z niewielu rzeczy w tym samochodzie, do której naprawdę nie można się przyczepić. Duże lusterka zapewniają dobrą widoczność nawet podczas jazdy z przyczepą do przewozu koni.
1,0
Ergonomia
Ergonomii w tym samochodzie nie ma żadnej. Dla człowieka normalnego wzrostu (170-180 cm) nie da się znaleźć komfortowej pozycji za kierownicą. Różne przyciski są w miejscach kompletnie nielogicznych, sterowanie z kierownicy radiem i zestawem głośnomówiącym jest nieintuicyjne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę dość szybko w środku robi się przyjemnie ciepło. Klimatyzacja automatyczna jest wydajna. Jedyna wada - wentylator nawiewów jest bardzo głośny.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W samochodzie całkiem komfortowo mogą podróżować 4 osoby. Jednak dużym minusem jest obijanie kolan kierowcy o kolumnę kierownicy oraz o konsolę środkową.
2,0
Wyciszenie
Przy obrotach pow. 3,5 tys. w środku jest naprawdę głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie mamy innego SUVa, więc ciężko porównać koszty utrzymania. Na pewno są zdecydowanie wyższe, niż koszty utrzymania kompaktu.
2,0
Stosunek jakość/cena
Po samochodzie kosztującym w okolicach 100 tys. zł spodziewałam się lepszej jakości. Gdyby to była Dacia, kosztująca o połowę mniej, byłabym zachwycona.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód serwisowany na bieżąco i mechanicznie spisuje się dobrze.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód serwisowany na bieżąco i mechanicznie spisuje się dobrze.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 152KM 112kW
[l/100km]